Les Musiciens de Saint-Julien koncert
Úton Kilkenny felé
Oro Mhor a Mhoirin (dal) –
The Gorum (reel) – The Morning Star (reel) – The Country Girls Fortune (reel)
Thady Keenan (17. század vége): Lord Mayo (dal)
Soggarth Shamus O’Finn (kesergő)
James Oswald (1710–1769) és Turlough O’Carolan (1670–1738) variációi: When she cam ben, she bobbit (reel) – Kitty’s Wishes (reel)
Thomas Connellan (1650 k.): Celia Connallon (dal)
Turlough O’Carolan (1670–1738): Sir Arthur Shaen (air) – Colonel Irwin (reel) –
Clonmell Lassies (reel; Neal-kézirat) – The scolding wife (reel; Neal-kézirat)
Turlough O’Carolan (1670–1738): Sir Ulick Burk (dal) – Edward Corcoran (planxty)
O’Neill’s riding (induló) – Barrack hill (slite) – Petrie n°94 (slide) – Irish Air
Do Chuirfinnse Féin Mo Leanbh a Chodladh (altatódal)
The Banks of Barrow (air)
Turlough O’Carolan (1670–1738): James Betagh (planxty) – Lady Wrixon (planxty)
King of the Blind (John és William Neal1724)
The Drummer (dal)
John Peacock (1756–1817): Cuckold come out the Amery
William Connellan (17. század): Molly Macalpin (dal)
The High Road to Kilkenny (slip jig) –
Toss the Feathers (reel) – The Mill Stream (reel) – Money Musk (reel)
Az ír zenét nagyban meghatározza az ír nyelv, a táncok és a jellegzetes hangszerek, ugyanakkor magában hordozza a szigetország költészetét és zaklatott történelmének emlékeit is. Mindezeknek állít emléket ez a François Lazarevitch által 18. és 19. századi eredeti szövegek és gyűjtemények alapján összeállított felüdítő, varázslatos műsor. Változatos kuplék, altatók, vándordalok, a természetet dicsőítő himnuszok és táncdallamok mesélnek szerelemről, hűtlenségről, az évszakokról, megszállásról és száműzetésről.
A Les Musiciens de Saint-Julien követi a különböző tanulmányokban fellelhető barokk frazírozást és díszítést, ugyanakkor mellőzi a megkövesedett szabályokat. Az együttes a korabeli hangszerek energiájában és költőiségében, valamint a zenei hagyományok és források keveredésében rejlő lehetőségeket kihasználva, repertoárjának tudatosan mai előadásmódjára törekszik. Ezzel a felfogással úgy érzik, közel kerülhetnek a 17. és 18. század jeles ír művészeihez. Vállalkozásukban hűséges társuk, Robert Getchell tenor is velük tart, aki folyamatosan jelen van a barokk líra színpadán és az ír zene iránt is lelkesedik.
Az előadás a párizsi Ír Kulturális Központ közreműködésével jött létre. A műsor támogatója a Spedidam.