Korai intervenció és az autizmus korai tünetei és fejlesztése
ONLINE képzés
Korai intervenció és az autizmus korai tünetei és fejlesztése
Korai intervenció és az autizmus korai tünetei és fejlesztése
Időpont: 2021.03.04-05.
Részvételi díj: 31.000 Ft/fő
Előadók:
Dr. Varga Nelli neurológus szakorvos jelölt, gyermekpszichiáter rezidens,
Palotai Szilvia gyógypedagógus MA, logopédus
Hendrich Barbara családterapeuta MA, TSMT terapeuta,
Dr. Tárnok Zsanett PhD klinikai szakpszichológus, neuropszichológus,
Gráf Rózsa gyógypedagógus-pszichopedagógus MA
Dr. Varga Nelli neurológus szakorvos jelölt, gyermekpszichiáter rezidens,
Palotai Szilvia gyógypedagógus MA, logopédus
Hendrich Barbara családterapeuta MA, TSMT terapeuta,
Dr. Tárnok Zsanett PhD klinikai szakpszichológus, neuropszichológus,
Gráf Rózsa gyógypedagógus-pszichopedagógus MA
Online részvétel esetén kérjük, vegye figyelembe az alábbi szempontokat:
– stabil internetkapcsolat szükséges a részvételhez,
– okostelefon helyett részesítse előnyben az asztali számítógépet, laptopot,
– az oktatókkal chatablakon keresztül kommunikálhat.
– stabil internetkapcsolat szükséges a részvételhez,
– okostelefon helyett részesítse előnyben az asztali számítógépet, laptopot,
– az oktatókkal chatablakon keresztül kommunikálhat.
A KÉPZÉSRŐL:
A képzés célja a korai fejlesztés az előadók által kialakított felfogásának és gyakorlatának bemutatása. A korai fejlesztésben résztvevők sokféle alapképesítéssel rendelkeznek és több helyen, más-más szemlélettel találkoznak/képződnek. A képzéseknek sokszor egymásnak ellentmondó üzenetei vannak. Nehéz kiigazodni a különféle nézőpontok és felfogások között. Mi, – az előadók – hasonló nézeteket vallunk, hasonló módon dolgozunk, vizsgálunk, fejlesztünk. Vehetik a kedves kollégák ezt a képzést, akár egy bevált jó gyakorlatnak, egy komplex szemléletnek, ami természetesen nem kötelezően követendő, de azt bizton állíthatjuk, hogy működik!
Előadásainkban egy kis elméleti bevezető – a fejlődéspszichológiai ismeretek felelevenítése – után a jelenleg a hazai és nemzetközi gyakorlatban használt fejlődést vizsgálóeljárásokat tekintjük át a csecsemőkortól iskolás korig. Elemezzük, értelmezzük, összehasonlítjuk a különféle fejlődési skálákat. Tanulmányozzuk a normál és specifikus fejlődési profilokat. Összefüggéseket keresünk az öröklött és a környezeti hatások fejlődésre gyakorolt szerepében. Foglalkozunk a koraszülött gyermekek fejlődési sajátosságaival, az utánvizsgálatok jelentőségével.
Elmélkedünk a családban megjelenő nehézségekről, a terápiás folyamatban résztvevők – család, gyermek, terapeuta, intézmény – szerepéről, kapcsolatáról, az együttműködés minőségeiről, mindezt gyakorlati tapasztalatokkal színesítve. Rátekintünk az autizmus korai tüneteire, gyanújeleire, az anamnesztikus adatok előrejelző funkcióira valamint az ADHD, szintén korai években megjelenő jeleire és a gyakori idegrendszeri-éretlenség tüneteire. Képzésünkben megismerhetik az Early Strart Denver Modelt (ESDM) melyet az autizmussal élő kisgyermekek számára dolgoztak ki, de Magyarországon még kevéssé ismert beavatkozás.
Megismerkedhetnek a korai fejlesztés egy szemléletével, a szenzomotoros fejlesztéssel, amely korai prevenció/fejlesztés komplexitás szemléletében és alkalmazásában elősegíti az idegrendszeri érést, felhasználva az összes érzékelési bemenetet – taktilis, auditív, vizuális – amelyek hatnak a figyelem és a beszédfejlődésre is. A résztvevők az eszközöket megismerhetik, sőt videó felvételeink segítségével a felmérés eredményeit is együtt vizsgáljuk. Képzésünket ajánljuk mindazoknak, akik a korai fejlesztésben magasabb szintű elméletet és gyakorlatot szeretnének szerezni valamint azoknak, akik a leggyakoribb gyermekpszichiátriai kórképekről is szívesen tájékozódna.
Képzésünket egy rövid teszttel zárjuk.
AKKREDITÁCIÓ:
Kódszáma: SE-TK/2021.I/00146, pontszáma: 30, óraszáma: 15
Szakma szerinti pontszámként elszámolható:
alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológia
csecsemő-gyermekgyógyászat
gyermek- és ifjúságpszichiátria
gyermekneurológia
háziorvostan
klinikai szakpszichológus
neonatológia
neuropszichológiai szakpszichológia
orvosi pszichológia
pszichotherápia
csecsemő-gyermekgyógyászat
gyermek- és ifjúságpszichiátria
gyermekneurológia
háziorvostan
klinikai szakpszichológus
neonatológia
neuropszichológiai szakpszichológia
orvosi pszichológia
pszichotherápia
ONLINE jelentkezés: 2021. február 1-től
Képzési díj visszafizetése: A képzési díj visszatérítésére kizárólag betegség esetén, orvosi igazolás bemutatása mellett van lehetőség.
Kérjük a Tisztelt Résztvevőket, hogy a képzési díj intézménnyel történő elszámolásáról, valamint a számla pénzügyi osztály felé történő eljuttatásáról gondoskodni szíveskedjenek! A számla kiállítását követően a számlázási cím módosítására nincs lehetőség.
PROGRAM:
1.nap
08:30-09:00 Tanfolyam megnyitása, A fejlődésre ható tényezők a TEAM jelentősége (Varga Nelli, Palotai Szilvia)
09:00-09:30 Az atipikus fejlődés mértékének meghatározása. Fejlődési skálák, intelligenciatesztek, részképességek mérése (Gráf Rózsa)
09:30-10:00 A koraszülöttek utógondozása (Gráf Rózsa)
10:00-11:00 Szenzomotoros fejlődés 1. – elmélet Mozgásfejlődés, taktilis rendszer, hallás észlelés, vizuális észlelés, figyelem, beszédfejlődés; Idegrendszeri éretlenség hatása a fejlődésre (tipikus és atipikus fejlődés), zavar (Palotai Szilvia)
11:00-11:15 Szünet
11:15-12:00 Szenzomotoros fejlődés 2. – elmélet Korai sérülések, organikus zavarok hatása a fejlődésre: a mozgás területén (pl. az oxigénhiány okozta sérülések), a beszédfejlődés területén, megkésett beszédfejlődés (Palotai Szilvia)
12:00-13:00 Ebédszünet
13:00-13:45 Felhívó jelek az anamnézis során. Az ADHD-s gyerekek jellemzően megjelenő idegrendszeri éretlenségei a korai években és fejlesztési javaslatai. Nemzetközi kutatás bemutatása.
(Hendrich Barbara)
(Hendrich Barbara)
13:45-14:30 Az autizmus korai tünetei, gyanújelei (Varga Nelli)
14:30-14:45 Szünet
14:45-15:45 Szülők által megélt nehézségek, a korai fejlődési rendellenességek hatásai a családban. Hova fordulhat a szülő? (Varga Nelli, Hendrich Barbara, Palotai Szilvia)
15:45-16:30 Rövid Teszt az első nap anyagából, Kérdések, válaszok
2.nap
09:00-09:45 Az ADHD korai felismerése (Tárnok Zsanett)
09:45-10:45 Az autizmus spektrum zavar korai viselkedésterápiájának alapvonalai az Early Strart Denver Model bemutatásán keresztül (Varga Nelli)
10:45-11:15 Szünet
11:15-12:15 A szenzoros integrációs zavar tünetegyüttese. A szenzomotoros terápia hatásmechanizmusa és a Kiphard módszer bemutatása. (Hendrich Barbara)
12:15-13:15: Ebéd
13:15-14:15: Komplex fejlesztés során javasolt játékok, eszközök, lehetőségek. (Palotai Szilvi, Gráf Rózsa)
14:15-15:30: Rövid Teszt a második nap anyagából, Tanfolyam zárása, kérdések, válaszok
A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
A képzés megtartása minimum létszámhoz kötött. Esetleges lemondás esetén három nappal a tanfolyam kezdete előtt értesítünk mindenkit