Kreatív Innovációs Laborok

Felvidék EU

Összefoglaló:

A felhívásban közzétett pályázat arra ösztönzi a különböző kulturális és kreatív ágazatok szereplőit, hogy olyan innovatív digitális megoldásokat tervezzenek és teszteljenek, amelyek potenciálisan pozitív hosszú távú hatást gyakorolhatnak több kulturális és kreatív ágazatra.

Célok:

A felhívásban közzétett pályázat arra ösztönzi a különböző kulturális és kreatív ágazatok szereplőit, hogy olyan innovatív digitális megoldásokat tervezzenek és teszteljenek, amelyek potenciálisan pozitív hosszú távú hatást gyakorolhatnak több kulturális és kreatív ágazatra. A Kreatív Innovációs Laboroknak elő kell segítenie olyan innovatív megoldások (pl. eszközök, modellek és módszertanok) létrehozását, amelyek alkalmazhatók az audiovizuális szektorban és legalább egy másik kreatív és/vagy kulturális ágazatban. A megoldásoknak könnyen reprodukálhatóaknak kell lenniük, és piacon való megjelenéssel kell számolniuk. Az egyértelműség kedvéért a projektet nem feltétlenül kell azonnal alkalmazni az audiovizuális szektorra, hanem egy olyan projektre, amelyet ebben az ágazatban könnyen meg lehetne ismételni.

Az idei felhívás céljaira az ismétlődő célok és tevékenységek mellett tematikus megközelítést is elfogadunk. A Kreatív Innovációs Laborok pályázat második évében a két téma a zöldítés, valamint az innovatív oktatási eszközök a releváns társadalmi témák, például a dezinformáció kezelésére. A cél az életciklus-gondolkodás előmozdítása, valamint a fenntarthatóbb és befogadóbb lakókörnyezet és életmód elősegítése. A Kreatív Innovációs Laborok pályázat különböző kulturális és kreatív szektorok szereplőit fogja össze, hogy innovatív megoldásokat (pl. eszközök, modellek és módszertanok) tervezzenek és teszteljenek a körforgásos gazdaság számára. Ezeknek a megoldásoknak ötvözniük kell a fenntarthatóságot a befogadással és az esztétikával, megismételhetőknek kell lenniük a különböző ágazatokban, és potenciálisan társadalmi viselkedésbeli változásokat idézhetnek elő.

Várható eredmények

  • Az európai audiovizuális és más kulturális és kreatív ágazatok versenyképességének javítása ágazatok közötti együttműködés révén;
  • Javítani kell az európai audiovizuális és más kulturális és kreatív ágazatok zöldítési folyamatát az ágazatok közötti együttműködés révén;
  • Fokozza a tudás átadását a kreatív ipar különböző szektorai között;
  • Növelje az európai tartalom láthatóságát, elérhetőségét és sokszínűségét a digitális korban;
  • Az üzleti modellek és az adatok felhasználásának javítása;
  • Növelje az európai tartalmak potenciális közönségét a digitális korban.

Pályázati azonosító: CREA-CROSS-2022-INNOVLAB
Státusz: nyitott
Határidő: 2022.09.07.
Keretösszeg: 13 640 000 EUR
Támogatási forma: Vissza nem térítendő
Támogatási intenzitás: 60%
Konzorciumi előírás:

A pályázatokat legalább 3 pályázóból álló konzorciumnak kell benyújtania (kedvezményezettek; nem kapcsolt szervezetek), amely megfelel az alábbi feltételeknek:

– legalább 2 szervezet 2 különböző országból, amely részt vesz a Kreatív Európa Programban.

– a konzorciumnak sokrétű szakértelmet kell bemutatnia számos kulturális és kreatív ágazatban, beleértve az audiovizuális ágazatot is.