Helyi gazdaságfejlesztés pályázat

Hazai

Helyi gazdaságfejlesztést célzó szemléletformáló programsorozat a Tokaj-Hegyalja történelmi borvidéken és a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben működő helyi szervezetek támogatása – Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban 2016

FELHÍVÁS
Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban 2016
Helyi gazdaságfejlesztést célzó szemléletformáló programsorozat a Tokaj-Hegyalja történelmi borvidéken
és a Balaton Kiemelt Üdülőkörzetben működő helyi szervezetek támogatására

1. A programsorozat célja, a részvétel feltételei
1.1 A programsorozat célja
A programsorozat célja, hogy innovatív módon megvalósult, illetve folyamatban lévő helyi fejlesztési modelleket ismerjenek meg a két kiemelt térségben élők, fejlesztve ezzel a területen és térségen belüli együttműködési kultúrát, elősegítve a hálózatos együttműködés kialakulását. A fejlesztési támogatás célja egyrészt – komplex térségfejlesztést célzó szemléletformáláson keresztül – a 2014-2020-as Európai Uniós fejlesztési időszak operatív programjaihoz illeszkedő, konkrét projektötletek kidolgozásával segíteni elő a helyi szervezetek felkészülését a támogatási források lehívására, másrészt kidolgozott mintaprojektek megvalósításának elősegítése kisléptékű fejlesztések támogatásával.
1.2. A programsorozatban való részvétel feltételei
Projektötlet benyújtása, amely helyi gazdaságfejlesztési hatású, közösségi szemléletű, kisléptékű fejlesztés megvalósítását kezdeményezi. Helyi gazdaságfejlesztési hatásúnak a helyi kezdeményezésű, tisztán gazdasági jellegű fejlesztések és beruházások, valamint az ezekhez kapcsolódó, illetve kiegészítő társadalmi-gazdasági és közösségi célú fejlesztések tekinthetők.
Közösségi szemléletű az a projektötlet, amely nem kizárólag egy gazdasági szereplő fejlesztését szolgálja, hanem a helyi közösség több szereplője számára pozitív fejlesztő hatással bír.
Kisléptékű fejlesztés az elnyerhető támogatási forrásból, valamint rendelkezésre álló helyi források igénybe vételével működtethető módon megvalósuló helyi fejlesztés. A támogató célja, hogy az elérhető támogatási forrásból, a rendelkezésre álló helyi források igénybevételével megvalósítható projektötletek kerüljenek kidolgozásra.

2. A jelentkezés módja
A projektben történő részvétel előfeltétele a felhívásra történő jelentkezés. A jelentkezés a Herman Ottó Intézet által üzemeltetett elektronikus felületen megtalálható elektronikus űrlap magyar nyelvű kitöltésével és a projektötlet benyújtásával történik. A támogató döntésének eredményeként kiválasztott – sikeres projektötletet benyújtó – szervezetek vehetnek részt a programsorozaton.
A jelentkezés határideje: 2016. április 17. vasárnap 23.59 perc
Jelen felhívással egy időben, annak elválaszthatatlan részeként jelenik meg a felhíváshoz kapcsolódó dokumentáció (a továbbiakban:dokumentáció), mely tartalmazza a felhívás mellékleteit, valamint a pályázat benyújtásának útmutatóját.
A jelentkezés módjának részleteit jelen felhívás 8. pontja rögzíti!

3. A programsorozat megvalósulása
A programsorozat egy “A”, és egy arra épülő “B” komponenst tartalmaz.
Az “A” komponens tervezett megvalósulási ideje 2016. április 17.-2016. május 29.
A “B” komponens tervezett megvalósulási ideje 2016. május 30.-2016. október 15.
3.1. “A” komponens: Motivációs szeminárium
A kiválasztott szervezetek képviselői motivációs szemináriumon vesznek részt, amely során a jelentkezési lapként beadott elektronikus űrlapjukon röviden ismertetett projektötlet megvalósításához szükséges gyakorlati ismereteket sajátíthatnak el, melynek segítségével részletesen is kidolgozhatják projektötletüket.
A motivációs szeminárium formája
Az “A” komponens (motivációs szeminárium) három részből tevődik össze:
1. Gyakorlati tudásátadás, amelynek témái: általános fejlesztési ismeretek; tájegységi érték – védjegy – térségi marketing; komplex térségmenedzsment; környezeti és tájegységi szemléletformálás; projekttervezés és megvalósítás; szociális gazdaságfejlesztés; területi és térségi együttműködések szervezése; térségi közösség-, és társadalomfejlesztés.
Az elméleti motivációs szemináriumok időtartama egy nap, amely a 2016. május 9.-2016. május 13. időszakban kerül megszervezésre.
2. A motivációs szeminárium keretében – legkésőbb 2016. május 20-ig – egynapos tanulmányút megszervezésére kerül sor.
3. A motivációs szemináriumok – legkésőbb 2016. május 20-ig – mentori találkozóval zárulnak.
A mintaprojektek részletes kidolgozása, benyújtása
A motivációs szeminárium lezárásaként projektmentor segítségével egyéni és/vagy kiscsoportos konzultáció keretében – a résztvevők projektötleteiből részletes mintaprojekt kidolgozására és benyújtására kerül sor. A mintaprojekt benyújthatóságának előfeltétele a motivációs szemináriumra való kiválasztás és az azon való 100%-os részvétel.
A motivációs szemináriumon való részvétel térítésmentes, a résztvevő(ke)t kizárólag az utazási költség terheli.
Az “A” komponens végén, a mintaprojektek “B” komponensre való kiválasztását megelőzően előzetes helyszíni monitoring látogatásra kerül sor. Az előzetes monitoring látogatás célja a projekt aktuális állapotának helyszíni vizsgálata. A pályázó a projekt megvalósítását az előzetes monitoring látogatást követő napon, saját kockázatra megkezdheti.
A részletesen kidolgozott mintaprojekt benyújtásának határideje 2016. május 29.
3.2. “B” komponens: Mintaprojektek végrehajtása
A motivációs szemináriumokon részt vett szervezetek által kidolgozott projektötletek közül kiválasztott mintaprojektek megvalósításának támogatása.
3.3. A támogatott mintaprojekt megvalósítása
A résztvevő szervezetek által a programsorozat során, annak eredményeként részletesen kidolgozott mintaprojektek közül minimum 10 vissza nem térítendő támogatásban részesül az e célra rendelkezésre álló forráskeret kimerüléséig. A mintaprojektek megvalósítási időszaka 2016. július 1.-2016. október 15. Szakmai, pénzügyi beszámoló benyújtási határideje 2016. október 31.
A mintaprojekt megvalósulását követően, a pénzügyi teljesítést megelőzően helyszíni ellenőrzés lefolytatására kerül sor.
A támogatásban részesített szervezetek vállalják, hogy a beruházás eredményét a projekt befejezését követő három éven keresztül fenntartási kötelezettség terheli. A támogatási szerződés hatályba lépésétől a fenntartási időszak végéig a kedvezményezett biztosítékot nyújt, amely a kedvezményezett valamennyi – jogszabály alapján beszedési megbízással megterhelhető – fizetési számlájára, a támogató javára szóló beszedési megbízás benyújtására vonatkozó felhatalmazó nyilatkozat a pénzügyi fedezethiány miatt nem teljesíthető fizetési megbízás esetére a követelés legfeljebb harmincöt napra való sorba állítására szóló rendelkezéssel együtt.

4. A támogatás forrása, a rendelkezésre álló keretösszeg
A támogatás forrása Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről szóló 2014. évi C. törvény 1. számú melléklete XVII. Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejezetének 20. cím Fejezeti kezelésű előirányzatok, 33. alcím Hazai fejlesztési programok, 4. jogcímcsoport “Hazai fejlesztési programok célelőirányzat” fejezeti kezelésű előirányzat terhére (ÁHT azonosító szám: 302735) fejezeti kezelésű előirányzata.
A teljes program keretösszege: 101 000 000 forint, a mintaprojektek támogatására fordítható keretösszeg 84 000 000 forint. Egy mintaprojekt megvalósítására legalább 1 millió forint, legfeljebb 6 millió forint támogatás adható. A támogatásból a kedvezményezett által visszaigényelhető Általános Forgalmi Adó (áfa) nem finanszírozható. A támogatás intenzitása a mintaprojekt tervezett költségeinek 90%-ig terjedhet, azaz a támogatás mértéke a projekt összes elszámolható költségének 90%-a, maximum 6 millió Ft minden pályázó esetében.

5. A programsorozat célcsoportja
A Tokaj-Hegyalja történelmi borvidék és a Balaton Kiemelt Üdülőkörzet térségi és helyi gazdaságfejlesztésben, agrár-, közösség- és vidékfejlesztésben érdekelt szervezetek képviselői és tagjai, helyi szereplői.

6. A jelentkezésre jogosultak köre
Jelen felhívás keretében az alábbi feltételeknek megfelelő magyarországi, a dokumentáció 1. sz. mellékletben felsorolt települések valamelyikén jelen felhívás megjelenésének napján székhellyel vagy telephellyel rendelkező szervezetek jelentkezhetnek és nyújthatnak be projektötletet:
– az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény szerinti civil szervezetek;
– közalapítványok;
– 2011. évi CCVI. törvény 6. § és 10. §-ban felsorolt egyházak, egyházi szervezetek, egyházi fenntartású intézmények;
– önkormányzatok, önkormányzati társulások, kistérségek és fenntartásukban működő intézmények;
– 2004. évi XXXIV. törvény szerinti mikro- és kisvállalkozások;
– nonprofit gazdaság társaságok;
– szövetkezetek.
Nem jogosult részt venni a programsorozatban az a személy illetve szervezet, aki, illetve amely a Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban programban 2015. évben pénzügyi támogatásban részesült.
Támogatásra csak az a szervezet jogosult, amely a jelentkezés benyújtásával egyidejűleg nyilatkozik, hogy a támogatás igénylésekor:
a) nem rendelkezik adók módjára behajtható köztartozással, vagy lejárt esedékességű adótartozással kivéve, ha az adóhatóság számára fizetési halasztást vagy részletfizetést engedélyezett, és ennek tényét a vonatkozó határozat hitelesített másolatával igazolja, mely nyilatkozat valóságtartalmának ellenőrzését a támogatás folyósítója kérheti;
b) tagjainak, tagszervezeteinek, intézményeinek nincs költségvetési támogatás jogosulatlan igénybevétele miatt jogerős határozattal megállapított köztartozása;
c) nem áll jogerős végzéssel elrendelt végelszámolás, felszámolás alatt, ellene jogerős végzéssel elrendelt csődeljárás vagy egyéb, a megszüntetésére irányuló, jogszabályban meghatározott eljárás nincs folyamatban;
d) tudomásul veszi a támogatás összegének, tárgyának, megvalósítási helyének, időpontjának nyilvánosságra hozatalát;
e) tudomásul veszi, hogy az ellenőrzés során a Magyar Államkincstár által működtetett monitoring rendszerben nyilvántartott adataihoz a költségvetési támogatás utalványozója, folyósítója, az Állami Számvevőszék, a kormányzati ellenőrzési szerv, az állami adóhatóság, a csekély összegű támogatások nyilvántartásában érintett szervek, valamint jogszabályban, pályázati kiírásban, támogatói okiratban, támogatási szerződésben meghatározott más jogosultak hozzáférhetnek;
f) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 14. § alapján nem esik a 6. §-ban foglalt korlátozás alá;
g) a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény hatálya alá tartozó esetekben a közbeszerzési eljárást a támogatott projekt kapcsán lefolytatja;
h) áfa-visszaigénylésre jogosult vagy nem jogosult;
i) a támogatási igényben foglalt adatok, információk és dokumentumok teljeskörűségéről, valódiságáról, hitelességéről, valamint arról, hogy az adott tárgyban támogatási igényt korábban vagy egyidejűleg mikor és hol nyújtott be;
j) a 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 97 §. (1) bekezdése szerinti bejelentési kötelezettség teljesítésének vállalásáról, és arról, hogy a jogosulatlanul igénybe vett támogatás összegét és annak kamatait az e rendeletben foglaltak szerint visszafizeti;
k) megfelel a 2011. évi CXCV. törvény 50. § (1) bekezdésében meghatározott követelményeknek. l) A támogatottnak az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 5. cikkének (1) bekezdése
figyelembevételével – az ott meghatározott feltételek teljesítésének megállapítására alkalmas módon – nyilatkoznia kell a részére a támogatás odaítélésének évében és az azt megelőző két pénzügyi évben nyújtott csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
m) A támogatott kijelenti, hogy – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikke (2) bekezdésének kivételével – a támogatást nem használja az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 1. cikkének (1) bekezdésében meghatározott kivételek szerinti célokra, továbbá – az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikk (2) bekezdésének megfelelően – közúti kereskedelmi árufuvarozás ellenszolgáltatás fejében történő végzése céljából teherszállító jármű vásárlására.
A projektötlet benyújtásával kapcsolatos általános feltételek:
Amennyiben a tervezett tevékenység a közbeszerzési törvény hatálya alá tartozik, a közbeszerzési eljárást a támogatási igényt benyújtó szervezet köteles lefolytatni, annak időtartama azonban nem hosszabbítja meg a projektidőszak záró határidejét!
Támogatásra jogosult az a fejlesztés, amely a dokumentáció 1. sz. mellékletben felsorolt települések valamelyikén valósul meg.
A jelen pályázati felhívás alapján nyújtott támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet kizárólag az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2013. december 18-i 1407/2013/EU bizottsági rendelet (HL L 352, 2013. 12.24. 1.o) (a továbbiakban 1407/2013/EU bizottsági rendelet) szabályai alapján lehet nyújtani. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 2. cikk (2) bekezdése szerinti, egy és ugyanazon vállalkozás részére a folyó pénzügyi évben, valamint az azt megelőző két pénzügyi év során az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján odaítélt csekély összegű támogatások bruttó támogatástartalma tagállamonként nem haladhatja meg a 200 000 eurónak, közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások esetében a 100 000 eurónak megfelelő forintösszeget, figyelembe véve az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (8) és (9) bekezdését is. [Az átváltásnál az európai uniós versenyjogi értelemben vett állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011. (III. 22.) Korm. rendelet 35. §-a alapján kell eljárni.]
Fúzió és felvásárlás esetén valamennyi, a korábbi vállalkozásoknak nyújtott csekély összegű támogatást figyelembe kell venni annak meghatározása érdekében, hogy bármely, akár az új, akár a megszerzendő vállalkozásnak nyújtandó új, csekély összegű támogatás meghaladja-e a vonatkozó felső határt. A fúziót vagy felvásárlást megelőzően jogszerűen odaítélt csekély összegű támogatás ezt követően is jogszerű marad.
Ha egy vállalkozás két vagy több külön vállalkozásra válik szét, a szétválást megelőzően nyújtott csekély összegű támogatást az eredetileg a támogatásban részesülő vállalkozásnak kell betudni, amely elvben azonos azzal a vállalkozással, amely a csekély összegű támogatással támogatott tevékenységeket átvállalta. Ha erre nincs lehetőség, a csekély összegű támogatást saját tőkéjük – a szétválás tényleges időpontjában érvényes – könyv szerinti értéke alapján arányosan el kell osztani az új vállalkozások között.
Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alapján nyújtott csekély összegű támogatás az Európai Unió működéséről szóló szerződés 107. és 108. cikkének az általános gazdasági érdekű szolgáltatást nyújtó vállalkozások számára nyújtott csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló, 2012. április 25-i 360/2012/EU bizottsági rendeletnek (HL L 114., 2012.4.26., 8. o.) megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással a 360/2012/EU bizottsági rendeletben meghatározott felső határig halmozható. Az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatás más csekély összegű támogatásokról szóló rendeleteknek megfelelően nyújtott csekély összegű támogatással az 1407/2013/EU bizottsági rendelet 3. cikkének (2) bekezdésében meghatározott felső határig halmozható.
A csekély összegű támogatás nem halmozható azonos támogatható költségek vonatkozásában vagy azonos kockázatfinanszírozási célú intézkedés vonatkozásában nyújtott állami támogatással, ha a támogatások halmozása túllépi bármely csoportmentességi rendeletben vagy a Bizottság által elfogadott határozatban az egyes esetek meghatározott körülményeire vonatkozóan rögzített maximális intenzitást vagy összeget.
Kizárt ágazatok/tevékenységek:
a) a 104/2000/EK tanácsi rendelet hatálya alá tartozó, a halászati és akvakultúra ágazatban tevékenységet végző vállalkozásoknak nyújtott támogatás;
b) a mezőgazdasági termékek elsődleges termelésével foglalkozó vállalkozások támogatása;
c) a mezőgazdasági termékek feldolgozásával és forgalmazásával foglalkozó vállalkozások támogatása, amennyiben:
ca) a támogatás összege az elsődleges termelőktől beszerzett vagy az érintett vállalkozások által forgalmazott ilyen termékek ára vagy mennyisége alapján kerül rögzítésre, vagy
cb) a támogatás az elsődleges termelőknek való teljes vagy részleges továbbadásától függ;
d) harmadik országokba vagy tagállamokba irányuló exporttal kapcsolatos tevékenységek támogatása, nevezetesen az exportált mennyiségekhez; értékesítési hálózat kialakításához és működtetéséhez vagy exporttevékenységgel összefüggésben felmerülő egyéb folyó kiadásokhoz közvetlenül kapcsolódó támogatás;
e) az import áruk helyett belföldi áru használatához kötött támogatás;
f) a közúti kereskedelmi árufuvarozást ellenszolgáltatás fejében végző vállalkozások számára nyújtott támogatás teherszállító járművek megvásárlására [3. cikk (2) bekezdés 2. albekezdés].
Amennyiben egy vállalkozás a fenti a-c) pontokban említett ágazatban, valamint az 1407/2013/EU bizottsági rendelet alkalmazásának hatálya alá tartozó ágazatokban egyaránt végez tevékenységet az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szabályait csupán ez utóbbi ágazatra vagy tevékenységre tekintettel nyújtott támogatásokra kell alkalmazni – feltéve, hogy a támogatást nyújtó megfelelő eszközökkel biztosítja – úgymint a tevékenységek szétválasztása vagy a költségek megkülönböztetése -, hogy a rendelet hatálya alól kizárt ágazatokban végzett tevékenységek nem részesülnek az 1407/2013/EU bizottsági rendelet szerinti csekély összegű támogatásban.
A támogatáshoz kapcsolódó iratokat az odaítélést követő 10 évig meg kell őrizni, és a támogatást nyújtó ilyen irányú felhívása esetén a támogatott köteles azokat bemutatni.”
Jelen pályázati kiírás alapján nem támogatható az Európai Unió működéséről szóló szerződés ANNEX 1 melléklete szerinti termékek előállítása, illetve olyan jellegű feldolgozása, amelynek eredményeképpen ANNEX 1 termék jön létre. Annex 1 termék feldolgozása abban az esetben támogatott, ha a létrejövő termék non-annex termék.

7. A finanszírozás módja
Az “A” komponens esetében: a résztvevő részére a motivációs szemináriumon való részvétel térítésmentes, a résztvevőt kizárólag a szemináriumok helyszínére történő utazás költségei terhelik.
A “B” komponens esetében: a kiválasztott mintaprojektek finanszírozása egy összegben, a beszámoló megküldését követően, utófinanszírozással történik. A mintaprojektek megvalósítása során – előzetes egyeztetés alapján – a kedvezményezettnek lehetősége van szállítói finanszírozás igénybe vételére minimum bruttó 500 000 Ft számlaérték felett. A támogatás folyósítását a Herman Ottó Intézet végzi.

8. A jelentkezés módja és határideje
A jelentkezés benyújtása kizárólag a http://www.hoi.hu honlapon található magyar nyelvű űrlap elektronikus kitöltésével lehetséges.
A kitöltő felületi űrlapot a szükséges mellékletek csatolását követően az elektronikus felületen kell véglegesíteni. Az elektronikus kitöltés során a projektötletet benyújtónak a regisztrációt követően név és jelszó alapján be kell jelentkeznie az elektronikus kitöltő felületre, majd ki kell töltenie az elektronikus űrlapot. (Ez utóbbit több lépésben is megteheti – az általa végzett folyamatos mentés mellett.)
Amennyiben a projektötlet benyújtója az űrlap kitöltését és az előírt csatolmányok feltöltését befejezte, véglegesítenie kell azt. (Ezt követően a bevitt – véglegesített – adatok változtatására már nincs további lehetőség!)
Egy szervezet csak egy projektötletet nyújthat be. A projektötletet benyújtó szervezetnek pályázati díjat nem kell fizetnie.
Az elektronikus űrlapot jelen felhívásban és a kapcsolódó útmutatóban közölteknek megfelelően hiánytalanul kitöltve, a kérdésekre választ adva, a kötelező mellékletekkel feltöltve, majd az űrlap véglegesítésével lehet benyújtani.
Ezúton hívjuk fel a projektötletet benyújtó szervezetek képviselőinek figyelmét, hogy az űrlap véglegesítését követően, az “A” komponens keretében hiánypótlásra nincs lehetőség!
A projektötlet benyújtásával kapcsolatosan tájékoztatás munkanapokon 8.30 órától 16.00 óráig, pénteken 14.00 óráig a (1) 362-8144 információs telefonszámon, illetve a benyújtási időszak alatt a e-mail címen kérhető.
A benyújtási időszak:
2016. március 29.-2016. április 17. (23:59 óra)

9. A jelentkezések és a projektötletek feldolgozója
Herman Ottó Intézet
Természetmegőrzés, Tájfenntartás és Közösségi Fejlesztések Igazgatósága
1223 Budapest, Park u. 2.

10. Csatolandó mellékletek
Az “A” komponens (projektötlet) benyújtása esetén:
– Az űrlapról elérhető nyilatkozatok cégszerűen aláírva, elektronikus formátumban;
– 30 napnál nem régebbi igazolás a támogatást igénylő bejegyzéséről/nyilvántartásba vételről, vagy elektronikus nyilvántartásból származó igazolás a képviseletre jogosult személy hitelesítésével;
– Telephelyet igazoló dokumentum – amennyiben az nem szerepel a cég/bírósági kivonatban.
A “B” komponens (részletes mintaprojekt) benyújtása esetén:
– A pályázó szervezet 2014. évi pénzügyi beszámolója
– 100 000 Ft-ot meghaladó költségtétel esetében 3-3 db árajánlat
(tételenként egy dokumentumban feltöltve, összesen max. 20 tétel feltöltését engedi a rendszer)
Lehetőség van egyéb dokumentumok csatolására is, mely keretében összesen 3 db fájl tölthető fel. (opcionális)

11. Értékelési kritériumok
11.1. Érvényességi értékelés
A benyújtott projektötlet szakmai bírálatának előfeltétele – az előírt formai követelmények mellett – az alábbi feltételek hiánytalan teljesítése:
a) a projektötlet benyújtója a projektötlet benyújtására jogosult, illetve
b) az űrlap minden releváns mezőjének kitöltése;
c) az előírt mellékletek, illetve az űrlap részét képező nyilatkozat csatolása.
Amennyiben a benyújtott projektötlet esetében a fenti feltételek valamelyike nem teljesül, úgy a projektötlet kizárásra kerül!
11.2. Tartalmi értékelés
A Bíráló Bizottság döntési javaslatát a 2. számú mellékletben részletezett pontozólapok (“A” komponens – projektötlet pontozólap, “B” komponens – mintaprojekt pontozólap.) figyelembe vételével teszi meg. A benyújtott projektötletek elbírálása a Bíráló Bizottság értékelése szerint történik 2016. április 29-ig.
A Bizottság javaslata alapján a végső döntést a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fejlesztés- és klímapolitikáért, valamint kiemelt közszolgáltatásokért felelős államtitkára a Herman Ottó Intézet főigazgatójával egyetértésben hozza meg.
Az a projektötletet benyújtó szervezet kerülhet kiválasztásra, amely az értékelés során az összes elérhető pontszám legalább 50%-át eléri.
Nem kerülhet kiválasztásra az a projektötlet, amelynek esetében a “gazdaságfejlesztő hatás”, “közösségfejlesztő hatás” illetve “teljesség” kritériumok valamelyikére 0 azaz nulla pontot kapott, mivel ez esetben nem felel meg a pályázati kiírás három alapvető feltételének.

12. A döntést követő értesítés
A szervezetek képviselői mind a kiválasztott, mind az elutasított projektöltekről, illetve mind a támogatásra javasolt mintaprojektekről, mind az elutasított mintaprojektekről szóló döntés eredményéről, annak meghozatalától számított 5 munkanapon belül indokolással ellátott, írásos értesítést kapnak.
A benyújtó szervezet képviselője kifogást nyújthat be, ha a kiválasztási eljárásra, a döntés meghozatalára, a támogatási szerződés megkötésére, a támogatás folyósítására, vagy visszakövetelésére vonatkozó eljárás véleménye szerint jogszabálysértő.
A kifogás benyújtására a döntés kézhezvételétől számított 3 nap áll rendelkezésre. A kifogás hiteles szkennelt másolatát a projektötleteket feldolgozó szervezet vezetőjének címezve, elektronikus úton szükséges benyújtani a címre.

13. Szerződéskötés
A Herman Ottó Intézet a kiválasztott szervezettel a projektben való részvétel feltételeiről a mintaprojektek megvalósításának időszakára támogatási szerződést köt.

14. További információk
A dokumentáció letölthető a http://www.kormany.hu és a http://www.hoi.hu honlapról.
A projektötletek benyújtását segítve, azt megelőzően tájékoztató fórumok megtartására kerül sor mindkét célterületen. A tájékoztató fórumokról bővebb tájékoztatás az Intézet honlapján érhető el.
A pályázat benyújtásával kapcsolatos kiadásokat és költségeket a benyújtó viseli, az előkészítéssel, jelentkezéssel kapcsolatos eljárásokat a benyújtó a saját kockázatára teszi meg!
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM), a Herman Ottó Intézet kizárja a felelősségét az elektronikus rendszerek hibája, hiányossága, túlterheltsége vagy üzemképtelensége miatti késedelmekért és hiányosságokért!
A projektötletet benyújtó szervezet már a projektötlet benyújtásával egyidejűleg hozzájárulását adja ahhoz, hogy a benyújtott adatait a Herman Ottó Intézet, az NFM, valamint ezen szervezetek szakértői, az ellenőrzésüket, a felügyeletüket végző szervezetek és személyek megismerjék, továbbá az általuk benyújtott adatok közzétételre kerüljenek.

A pályázattal kapcsolatos dokumentumok:
“Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban II.” felhívás
“Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban II.” 1. sz. melléklet: kedvezményezett települések listája
“Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban II.” 2. sz. melléklet: pontozólap projektötlet
“Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban II.” 3. sz. melléklet: pontozólap mintaprojekt
“Szelíd térségfejlesztési modellek a gyakorlatban II.” 4. sz. melléklet: nem támogatható termékek/tevékenységek

 

Forrás: pafi.hu