Employer Brading Award 2018

Hazai
EMPLOYER BRANDING AWARD 2018

(PÉLDAÉRTÉKŰ MUNKÁLTATÓI MÁRKAÉPÍTÉS GYAKORLAT DÍJA) 
I. PÁLYÁZATI KIÍRÁS 
Egyre több vállalat ismeri fel, hogy a munkáltatói márkaépítés a tehetségekért folytatott versenyben egyre fontosabb szerepet tölt be. A tudatos Employer Branding stratégia alkalmazása jelentős módon növeli a munkavállalók elkötelezettségét, így csökkentve a fluktuációt, a betegszabadságos napok számát, a felvételi átfutási időt, illetve a toborzási költségeket. A helyesen alkalmazott Employer Branding jelentősen hozzájárul a vállalati kultúra alakításához, a kellemesebb munkahelyi légkörhöz, a boldogabb és eredményesebb munkavégzéshez. A munkáltatói márkaépítés a kommunikáció és a HR határterülete, ahol a kommunikációs és HR-szakemberek kiváló együttműködése elengedhetetlen. 
Negyedik alkalommal hirdeti meg a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel. Ezen kiváló gyakorlatok gazdagítják a HR-kommunikáció speciális területét, ami hozzájárul az Employer Branding (EB) szakterület hazai fejlődéséhez. A Díj azon HR- és kommunikációs szakemberek és osztályok együttműködését hivatott elismerni, melyek a legkiválóbb Employer Branding stratégiákat dolgozták ki és hajtották végre, mind a szervezeten belül, mind azon kívül. A Díj segít összegyűjteni és közzétenni a legjobb gyakorlatokat annak érdekében, hogy munkahelyeink minél örömtelibbek, egészségesebbek, igényesebbek és jövedelemtermelőbbek legyenek. 

II. MIÉRT ÉRDEMES PÁLYÁZNI? 
– Különbözzenek és tűnjenek ki a kiváló Employer Branding gyakorlatukkal 
– Pozícionálják cégüket szakmai körben Employer Branding aktivitásuk bemutatásával 
– Használják ki az ünnepélyes díjátadót HR-COM-csapataik motiválására 
– Díjazottként megkapják a “Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Gyakorlata 2018” elektronikus pecsétet (logót) szabad felhasználásra a vállalati kommunikációban 
– Média- és PR-megjelenést biztosítunk (interjúk, riportok…) 
– Önt személy szerint, mint Employer Branding szakembert említjük 
– A díjazott pályázatokat számtalan szakmai fórumon bemutatjuk 

III. PÁLYÁZATI FELTÉTELEK: 
Pályázatukban mutassák be a vállalatuknál bevezetett Employer Branding éves stratégiát a 2018-as évből, különös tekintettel a dolgozói elégedettség javulására, a vállalat tehetség-, hiányszakma-vonzó képességének növekedésére (company of choice), a megtartás erősödésére, a pályázói és munkavállalói élmény növelésére, a vállalati kultúra esetleges pozitív változására, illetve a vállalati stratégai célok elérésére. 
Lehetővé tesszük kisebb volumenű, kampány jellegű Employer Branding kezdeményezések nevezését is, amelyek követendő példának állíthatóak, és kapcsolatban vannak a dolgozói elköteleződés növekedésével, a “company of choice” pozíció elérésével, szintén a 2018-as évből. 
Fontos szempont a bevezetett Employer Branding stratégia/kampány mérhető eredményeinek bemutatása is. 
A pályázat összeállításához a következő vázat tudjuk segítségként biztosítani: 
Az alábbi felsorolásból azokat a pontokat javasoljuk kifejteni, amelyekről úgy gondolják, hogy relevánsak a pályázat szempontjából, és ezekben a folyamat során megfelelő tapasztalatokra tettek szert. A lentiek sorvezetőként szolgálnak. 
1. Az Employer Branding folyamat (stratégia/kampány) céljai az Önök vállalatánál 
2. A projektteam és a folyamat működtetésének leírása 
3. Analízis és stratégiaalkotás 
4. Bevonzás best pratice összefüggéseinek bemutatása, különös tekintettel a pályázói élményekre 
5. Megtartás best practice összefüggéseinek bemutatása, különös tekintettel a munkavállalói élményekre 
6. Az Employer Value Proposition (EVP) ismertetése 
7. Célcsoportok bemutatása és megszólításuk (eszközök, csatornák) 
8. EVP megjelenítése a célcsoportok körében 
9. Az Employer Branding stratégia/kampány bevezetésének és megszilárdításának módjai a dolgozók között 
10. Vállalati kultúra esetleges változása és ebben a vezetők szerepe 
11. Belső kommunikáció aktivitásai, csatornái, eszközei, célcsoportjai 
12. Külső kommunikáció aktivitásai, csatornái, eszközei, célcsoportjai 
13. Jó példák a HR-, a kommunikációs és a marketingosztály együttműködésére 
14. A munkakörnyezet és irodakialakítás szerepe a bevonzásban és megtartásban 
15. Innovatív Social Media megoldások 
16. A külső és belső kommunikációban alkalmazott PR-elemek ismertetése, ha vannak ilyenek 
17. A vállalati kultúra befolyásolásában, változásában elért sikerek bemutatása 
18. Mérhetőség, KPI-k (Key Performance Indicator) ismertetése 
19. A megvalósult Employer Branding stratégia költségvetése (opcionális) 
20. Szerzett tapasztalatok 
21. A legnagyobb kihívások a folyamat/kampány során 

IV. PÁLYÁZATI KATEGÓRIÁK: 
Munkavállalói létszám alapján 
1. Középvállalat (50-500 munkavállaló között) 
2. Nagyvállalat (500 munkavállaló felett) 
Az értékelés során kizárólag az azonos kategóriában benyújtott pályázatokat vetjük össze. 
A pályázatott kategória alapján 
1. Employer Branding éves stratégia bemutatása a 2018-as évből 
2. Employer Branding kampány bemutatása a 2018-as évből 

V. A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK: 
1. Pályázhat minden olyan Magyarországon működő vállalat, amelyet Magyarországon jegyeztek be, vagy nemzetközi vállalat leányvállalataként hazánkban működik. 
2. Pályázhatnak továbbá határon túli, szomszédos országokban cégközponttal rendelkező vállalatok is, amelyeknek van igazolhatóan magyarországi üzleti érdekeltsége, melyek magyar állampolgárságú munkavállalókat is foglalkoztatnak. 
3. A pályázatokat kizárólag a pályázó munkáltató vállalatok adhatják be, akik megnevezhetik együttműködő partner szervezeteiket is a pályázati anyagukban. 
4. A pályázatokat kizárólag elektronikusan, a www.employerbrandingaward.hu honlapon található űrlapon keresztül lehet beadni. 
5. A pályázat első oldalán kérjük feltüntetni az alábbi adatokat 
– A pályázott kategória 
– A pályázati anyag címe 
– A vállalat főbb adatai (név, cégforma, székhely, fő tevékenység, levelezési cím, adószám, bankszámlaszám, kontaktszemély adatai) 
6. Prezentáció feltöltése kötelező 
7. Kísérőlevél feltöltése opcionális 
8. Képek, videók feltöltése opcionális (egyszerre több anyag is feltölthető) 

VI. JOGNYILATKOZAT 
A pályázatra nevező vállalat (munkáltató) nevezésével tudomásul veszi, hogy a Magyar Public Relations Szövetség a nyertes pályaműveket közzéteszi, promotálja azokat. Nevező vállalat ezért pályázatát köteles PowerPoint/Prezi prezentációban összefoglalni és a nevezési dokumentumok között ezt a prezentációt is csatolni pályázatához, illetve pályázatával – nyertes pályamunka esetén – vállalja, hogy pályamunkáját a Szövetség által biztosított helyszíneken/rendezvényeken bemutatja. Ehhez kapcsolódóan kérjük, hogy a pályázat publikálásra szánt részében csak olyan adatokat szerepeltessenek, amelyek közzétehetők. 
A nevezéssel a Pályázó elfogadja, hogy amennyiben a Pályázóhoz a pályázat vagy a Díj kapcsán előadói felkérés érkezik be, az MPRSZ dönthessen minden esetben előzetesen arról, mely fórumokon mutatják be a pályázati anyagot. 

VII. NEVEZÉSI DÍJ 
Az Employer Branding Award 2018, avagy a “Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés” pályázat nevezési díja: 65 000 Ft + áfa. 
A nevezési díjat “Employer Branding Award 2018” megjelöléssel a Magyar PR Szövetség MagNet Bank 16200151-18522457 számú bankszámlájára kérjük átutalni a nevezéssel egy időben. (A cégek számlaigényüket jelezzék az MPRSZ titkárságának:

VIII. NEVEZÉSI HATÁRIDŐ 
A pályázat benyújtásának határideje: 2019. január 10. 
Kizárólag a 2018-as évben életre hívott/lebonyolított Employer Branding éves stratégiájával vagy kampányaival lehet pályázni. IX. TECHNIKAI ELVÁRÁSOK 
– A pályázati anyag benyújtását kizárólag az Employer Branding Award honlapján (http://www.employerbrandingaward.hu) található űrlap kitöltésével fogadjuk el. 
– Minden pályázatot PowerPoint- vagy Prezi prezentációként kérünk beadni (pdf, zip, ppt vagy pptx fájlként), maximum 100 MB méretben. Kérjük, lehetőség szerint ebben helyezzék el az esetleges illusztrációs anyagokat is, ugyanakkor azokat külön is csatolhatják. Kérjük, hogy a nagy terjedelmű fájlok esetében használják a WeTransfer szolgáltatást, és a honlapon található űrlapon adják meg a feltöltött anyagok elérhetőségének linkjét. A WeTransfer használatáról itt talál útmutatót. 
– Rövid kísérő leírás beadása lehetséges, amely a stratégia/kampány összefüggéseit, egyes részleteit magyarázza el maximum 1 db A4-es oldal terjedelemben. Az esetleges mellékleteket külön kérjük csatolni (pdf, doc vagy docx fájlként, maximális fájlméret: 10 MB). 
– Lehetőség van videoanyag beadására is, ez esetben kérjük, hogy a videó(ka)t a YouTube-ra töltsék fel, és a linke(ke)t mellékeljék számunkra szintén a honlapon található benyújtási űrlapon. Kérjük, hogy a videókat “nem listázott” módban töltsék fel, vagyis csak direkt linkkel legyenek elérhetőek. A feltöltéshez itt talál segítséget. 
– A beadni kívánt fényképek, grafikus ábrázolások kiváló minősége elvárt. 
– A beadott prezentációkat az MPRSZ közzéteheti információs felületein, illetve különböző szakmai rendezvényeken. 

IX. ELBÍRÁLÁS ÉS A SZAKMAI ZSŰRI 
1. A zsűri értékelésének szempontjai 
Minden kategóriában arany, ezüst és bronz minősítés ítélhető oda. A kategóriákon felüli fődíjat az a pályázat nyeri, mely az értékelés során a legmagasabb pontszámot kapta és a zsűri fődíjra méltónak tartja. A beérkezett pályázatokat független szakmai zsűri bírálja el 2019 februárjában. A szakmai zsűri tagjai a tíz meghatározott bírálati szempont alapján maximálisan 100 pontot adhatnak egy-egy pályázatra. Minden bírálati szempontra maximálisan 10 pontot adhatnak. A bírálati szempontok a III. pontban megadott sorvezető feltételrendszerre épülnek. A független zsűri tagjai a bírálatot egyenként, önállóan végzik, de lehetőséget kapnak személyes egyeztetésre is. Azok a pályázók kerülnek shortlistre, akiknek a pályázatát a zsűri erre méltónak tartja és elérték legalább az átlag 65 pontot. A zsűri tagjai elfogultságot jelentenek be minden olyan pályázat esetében, amelynek kapcsán bármilyen szempontból érintettek. Az általuk képviselt vállalatok pályázatára nem szavazhatnak. 
A pályázatok elbírálásának szempontrendszere: 
1. Az alaphelyzet, Employer Branding stratégiai/kampány célok és a HR-kommunikációs kihívások meghatározása 
2. Az alkalmazott Employer Branding stratégia/kampány kidolgozottsága és átgondoltsága 
3. HR- és marketingkommunikációs eszköztár kiválasztása, használatának egyensúlya 
4. A HR és a vállalati kommunikáció együttműködésének bizonyítékai 
5. A munkáltatói üzenetek értelmezhetősége, egyedisége és hitelessége 
6. A belső kommunikációs eszközök és csatornák minősége, aránya, a folyamat megvalósítása, a kivitelezés minősége 
7. A külső kommunikációs eszközök és csatornák minősége, aránya, a folyamat megvalósítása, a kivitelezés minősége 
8. Iroda és munkaállomások (termelés), közösségi terek, mint munkahely megjelenése 
9. A belső és külső üzenetek és kampányok összehangoltsága, egyedisége 
10. Az Employer Branding folyamat mérése és eredményessége, a mérési/értékelési metodika 

X. EREDMÉNYHIRDETÉS 
A pályázat eredményhirdetésére 2019 tavaszán kerül sor. 

XI. KAPCSOLAT 
Esetlegesen felmerülő kérdéseikkel kapcsolatban Kádár Balázs, az MPRSZ Employer Branding Tagozatának vezetője áll rendelkezésre. 
– Mobil: +36 30 282 1336 
– E-mail:  
– Honlap: http://employerbrandingaward.hu