Szívügyük a szeretet.Éhség és kampány

Magyarország Kiemelt cikk

Az idei évben is stratégiai partnerként támogatja az Ökumenikus Segélyszervezet szeretet.éhség. Országos Adventi Pénzadománygyűjtését a Tesco. A rászorulókat segítő 250 forintos kuponokat a kasszáknál és az online bevásárlás során november 14-étől december 31-éig lehet megvásárolni.

Az összefogás célja, hogy az ünnepi segélyakciókon túlmutatóan, a Segélyszervezet egész évben segíteni tudja a rászoruló családokat országszerte.

A szeretet.éhség. adventi adománygyűjtésének története immár több mint 20 évre tekint vissza. Az ünnepi összefogás 1995-ös indulása óta folyamatosan nő, a kampányból befolyó összeg pedig évről évre jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a Segélyszervezet szebbé tegye a nélkülöző családok ünnepét, sőt az adventi időszakon túl, a hétköznapokban is segíteni tudja a nehéz helyzetbe került családokat. Az Ökumenikus Segélyszervezet intézményhálózata az év minden napján azért dolgozik, hogy valódi kitörési pontokat kínáljon a szegénységből.

Ebben a munkában immár hagyományosan a Tesco munkatársai és vásárlói is aktívan részt vesznek. Az áruházlánc tavasszal a gyermekek felzárkózását segítő Felhőtlen gyermekkor adománygyűjtést támogatja, karácsonykor pedig a szeretet.éhség. adventi adománygyűjtést segíti a 250 forintos adománykuponok értékesítésével.

A Tesco vásárlói és munkatársai segítségével a tavalyi évben rekord összegű, több mint 105 millió forintnyi támogatás gyűlt össze a nélkülöző családok számára. Mindez jól példázza, hogy mára egyre többen gondolják úgy, hogy a karácsony nem csak az ajándékozásról, de a cselekvő szeretetről, a hiányt szenvedők támogatásáról, a rászorulók segítéséről is szól. A Tesco nagyon büszke vásárlóira és kollégáira, amiért szívügyüknek tekintik a szeretet.éhség. kampányt, és hogy együtt Magyarország legnagyobb adománygyűjtő csapataként segítenek.

 

TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.
A Tesco 207 magyarországi áruházában hetente átlagosan 3 millió vásárlót szolgál ki friss élelmiszerrel. Az értékteremtés számos formában megjelenik a vállalat működésében, hiszen Magyarországon több mint 20 000 munkatársat foglalkoztat, és ezernél is több helyi beszállító számára nyújt üzleti lehetőséget.

Társadalmi szerepvállalásában a helyi közösségek fejlesztésére, támogatására helyezi a hangsúlyt. Kiemelt figyelmet fordít három fő területre: az egészséges életmód népszerűsítésére, az élelmiszerpazarlás csökkentésére, valamint a fiatalok fejlődési, tanulási lehetőségeinek bővítésére.

Évről évre növeli azon áruházainak számát, melyek a keletkező élelmiszerfelesleget rászorulóknak juttatják el az Élelmiszerbankon és helyi civil szervezeteken keresztül; jelenleg a programba több mint 80 Tesco hipermarket kapcsolódott be. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület platina fokozatú támogatójaként 2014 szeptemberétől 2016 szeptemberéig a Tesco összesen több mint 1 milliárd forint értékben, több mint 2400 tonnányi termékkel, elsősorban pékáruval és zöldség-gyümölccsel támogatta a rászorulókat.

Több éve stratégiai partnere a Magyar Vöröskeresztnek és a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetnek – hátrányos helyzetű családokat felkaroló, fiatalokat fejlesztő kezdeményezéseket, adománygyűjtő, vagy véradó programokat támogat, de katasztrófahelyzetekben is megbízható partnere a civil társadalomnak. Rendszeresen áll olyan kezdeményezések mellé, melyek az egészséges és tudatos táplálkozást népszerűsítik. 2016-ban hagyományteremtő céllal indította el „Ön választ, mi segítünk” országos pályázatát, amelynek keretében a Tesco vásárlói szavazták meg, hogy közösségükben mely program nyerje el a vállalat támogatását.

 

Forrás: civilhirugynokseg.hu