A testet és lelket pihentető rekreáció

HMN Pélmonostor Kiemelt cikk

A minap Lakatos Istvánnal beszélgettem, aki nagy örömmel mesélt nekem legnagyobb szenvedélyéről, a horgászatról. Amikor csak teheti, kimegy a természetbe és a szabadidejét a vízparton tölti.

Modern világunkban a szabadidős kikapcsolódási és hobbilehetőségek igen széles skálán mozognak, melynek köszönhetően mindenki kortól és nemtől függetlenül megtalálhatja a számára legszórakoztatóbb és pihentetőbb elfoglaltságot. A horgászat különféle formái napjainkban széles körben népszerű és közkedvelt tevékenységi formák, legyen szó hobbi vagy sporthorgászatról.

Lakatos István Pélmonostoron él. Örömét leli a családjában, rengeteg időt szentel unokáinak, és igyekszik időt találni kedvenc hobbijaira is. Azt mondja, sok mindennel szeret foglalkozni, de a horgászat különösen fontos része az életének.
– Kiskoromban kezdtem el érdeklődni a horgászat iránt. Azóta űzöm ezt a hobbit, amióta az eszemet tudom. Kedves emlékként tekintek vissza arra az időre, amikor kölcsön vettem öreganyám függönyét, majd a barátommal közösen kiszaladtunk a kanálisra és azzal halásztunk. Szereztem egy pecabotot, és a szülőházam közelében lévő sárfürdőn horgásztam. Annak idején ez volt a kedvenc elfoglaltságom. Kamasz koromban biciklivel jártunk horgászni, 30 kilométert is megtettünk egy irányban azért, hogy a hobbinknak éljünk. Azok voltak a régi szép idők… – meséli Lakatos István.

A horgászat sokkal többet jelent, mint pusztán a halak kifogása, netán azt követő elfogyasztása, hiszen amatőr és sporthorgásznak egyaránt a természet közelsége nyújtja a felszabadulást. A természetnek csodás hatása van az emberre és sokszor jobb stresszoldó, mint bármilyen más módszer. A baranyai horgászok akár több tó közül is választhatnak, hogy a hétköznapi bonyodalmakat a természet zavartalan világára váltsák.
– Baranya rengeteg választási lehetőséget nyújt a horgászatra. Bármelyiket is választom, mindenhol jól érzem magam, hiszen a halászat lelki feltöltődést nyújt a számomra. Ősszel csukázni szoktunk, télen pedig a menyhal a célpontunk. A menyhal félénk hal, és általában az esti órákban lehet kifogni. Nem vagyok szomorú, ha nincsen kapás, hiszen már a természetben töltött idő is sokat jelent. Ez egy aktív sport, amivel egész éven át lehet foglalkozni. Februárban megkezdődik a csuka ívása, március elsejétől a süllő, áprilisban a harcsa, majd a ponty ívása következik. A rossz és hideg időjárás ellenére is elmegyünk halászni. Fontos kihangsúlyoznom, hogy ezt az időtöltést csak az tudja értékelni, aki átélte a horgászat fortélyait – tette hozzá István.

Lakatos István hozzátette, minden esetben, kiemelten fontos, hogy megfelelő időt és figyelmet szánjuk a horgászfelszerelés karbantartására.
– A horgászat során, évszaktól függően fontos a felszerelés karbantartása és a jó állapotú eszközök alkalmazása. Minden egyes alkalommal horgászat előtt és után is ellenőrizzük felszerelésünk állapotát és az esetleges károsodásokat korrigáljuk, például horgászat előtt a szükséges kellékekkel szerelkezzünk fel, ellenőrizzük működésüket, stb. Amennyiben rendszeresen átnézzük a felszerelést, megelőzhetjük a komolyabb kiadásokat – tudtuk meg Lakatos Istvántól.

Szenteljünk naponta egy kis időt magunknak és a hobbinknak. Ez segít megszabadítani az elménket a gyötrő gondolatoktól, és más szemmel nézünk a holnapra. Nemcsak fizikailag kell feltöltődnünk, hanem lelkileg is, ezért teremtsünk időt a kikapcsolódásra.