A tengeren pihentek a vörösmartiak

Horvátországi Magyar Napló Trogir Kiemelt cikk

A vörösmarti József Attila Magyar Kultúregyesület június 17. és 24. között Trogirba utaztak. A kirándulás során számos helyre eljutottak, bejárták a környező szigeteket és megnézték a város nevezetességeit is. A vörösmartiak szép élményekkel, újult energiával tértek haza a kék Adriáról.

Kultúregyesületünk nyolc éve minden második évben egy nagyobb kirándulást tesz, és ezek a kirándulások mindig egy fellépéssel, fesztivállal voltak egybekötve. Legelőször Bulgáriában, Szófiában voltunk, majd Olaszországban, pontosabban Riminiben, majd két évvel ezelőtt Trogirban jártunk, ahol szintén egy fellépésünk volt. Mivel az énekkar tagjainak nagyon tetszett a trogiri tengerpart úgy döntöttünk, idén is ez lesz az úticél – tudtuk meg Bisztricán Hajnalkától, a József Attila MKE elnökétől.

Egy hetet tudtunk eltölteni a tengerparton az énekkar tagjaival. Természetesen a költségekbe a tagok is beszálltak így tudtuk megvalósítani ezt az utazást. Ez az egy hét remek csapatépítő program volt, esténként elővettük a repertoárunkat, gyakoroltunk, kicsit felfrissítettük a tudásunkat – mondta az elnök.

6 A tengeren pihentek a vörösmartiak (3)

Mivel az énekkar csak húsz tagot számlál, természetesen az egyesület többi tagja is velünk tarthatott, így 31 fős vörösmarti csapat nyaralt Trogirban, pontosabban Seget Donjiban. Mindenki remekül érezte magát, pihentünk, feltöltődtünk – tette hozzá Hajnalka.

Az elnöktől megtudtuk, az egyesület az idei nyár folyamán két hónap pihenőt tart. A munkát ősz elején folytatják.

Megkezdődtek a nyári szabadságok, a gyerekeknek a nyári szünet, így mi is egy kis pihenőt tartunk. Az ősz elején újult erővel látunk neki a munkának, amiből nem lesz hiány. Már most sok a felkérés, az énekkarra nagyon sok fellépés vár, többek között Siklóson a Drávaszögi Magyarok Fesztiválján, valamint Balatonalmádiban. Gyermek tánccsoportunkra ősz előtt még egy fellépés vár júliusban, utána ők is pihennek. Nagyon büszke vagyok a gyerekekre és természetesen az énekkarra is – hallottuk az elnöktől.

6 A tengeren pihentek a vörösmartiak (2)

A vörösmartiak a nyári pihenő ellenére már készülnek a következő programokra. Augusztusban egy halfőző versenyre kerül sor, szeptember 30-án pedig az elmaradhatatlan Falunapra és a messze híres Bormaratonra.

Természetesen már folynak az előkészületek a Bormaratonra is, de emellett más programokat is tervezünk, mint a Márton-napi ünnepség, vagy az adventi rendezvényeink. Annyit mondhatok, hogy a vörösmarti pincesorokban programokból nem lesz hiány – mondja Hajnalka.