Eseményekhez kötődő forrásszervezés

Magyarország Tudástár

Ezeknél a módszereknél a nagy nyilvánosságra, illetve egy zárt elit vagy a szervezethez közelálló kör meghívására alapozva gyűjtenek adományokat. Az események meghívottjai, támogatói lehetnek magánszemélyek vagy vállalatok is. Általában a nevezési díjakból, belépőjegyekekből, licitálásokból befolyt összeget fordítják jótékony célra, de a nagy nyilvánosságnak örvendő események könnyen vállalati támogatóra is találnak. Olyan rendezvények is gyakoriak, amelyek kifejezetten tárgyi adományok gyűjtésére szerveződnek: pl. ruhagyűjtési akció, véradási nap. Ezek gyakran valamely más eseményhez, ünnephez kapcsolódnak (pl. Karácsony, majális stb.).
Egy-egy nagyobb szabású rendezvény megszervezése (pl. meghívók készítése, kommunikációs kampány tervezése, helyszín biztosítása, fellépők fizetése stb.) elég költséges és időigényes lehet, így feltétlenül meg kell fontolni, hogy milyen méretekben érdemes gondolkozni, illetve hogy mennyi lehet a bevétel. Az esemény sikerét nagyban befolyásolja az alapötlet: ha újszerű, izgalmas, a célcsoportot megmozgató, felvillanyozó, megérintő akkor nagyobb eséllyel vághatunk bele.

Példák: árverések, sportesemények, színházi esték, koncertek, meghívásos estélyek, partik, táncos rendezvények, vásárok, divatbemutatók, kiállítások, gyűjtőakciók.

Jó tudni az események belépőjegyeinek ÁFA vonatkozásában:

A dokumentálástól és a körülményektől függ az ÁFA. Ha belépőjegyet szednek a rendezvényen – mindenki ugyanolyan feltételekkel, ugyanolyan összegű belépődíj ellenében vehet részt a rendezvényen – és a szervezet alanya az ÁFÁ-nak, akkor a belépőjegy ÁFA köteles.

Ha adományt gyűjtenek, és ennek befizetése a feltétele a rendezvényen való részvételnek, akkor az ÁFA nem merül fel.

 

Forrás: nonprofit.hu