A belső kommunikációs csatornákról

Tudástár

Hogyan alakítsa ki egy nagyobb munkatársi létszámmal dolgozó szervezet a belső kommunikációs csatornáit és miért fontos ez?

Egy szervezet nemcsak a külvilággal kommunikál, hanem a vezetőség a dolgozókkal (sokszor több áttételen keresztül: osztályvezetők, csoportvezetők, stb.), az egyesület tagságával, a részvényesekkel, stb. és fordítva. Ez a belső kommunikáció, vagy belső PR, legalább olyan fontos, mint a külső. A megfelelő csatornákon történő információáramlás sok félreértést, meg-nem-értést küszöböl ki. Ha a dolgozók, tagok, részvényesek, stb. úgy érzik, hogy törődnek velük, fontos a véleményük, ők is tevékeny részesei egy folyamatnak, motiváltabbak a nagyobb teljesítményre, lojálisak lesznek a szervezethez. Gondoljunk csak arra, hogy milyen vélemény alakul ki egy olyan cégről, amelynél nagy a munkaerő-fluktuáció.

 

Forrás: nonprofit.hu