Suzuki Method Training

Kolozsvár Kultúra, kommunikáció

Suzuki Method Training

SUZUKI MÓDSZER TRÉNING

Szervező: Shoshin Színházi Egyesület
Workshop-vezető: Kozma Gábor Viktor
Mikor: június 7-9., minden nap 10:00-14:00 és 18:00-22:00 között
Hol: Ferences kolostor refektóriuma (Karolina/Múzeum tér, Victor Deleu u. 2-4. Kolozsvár)
Ár: 160 lej
Jelentkezéshez kérünk fényképes önéletrajzot küldeni legkésőbb június 4-ig, a címre!

Kozma Gábor Viktorról:

Budapesten születtem 1990-ben. Egyetemi tanulmányaimat a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen végeztem színész és színészpedagógus szakirányon. Jelenleg a Művészeti Egyetem Doktori Iskolájának hallgatója vagyok. A Suzuki-módszerrel először Litvániában találkoztam Vesta Grabštaitė vezetése alatt. 2015-ben részt vettem a Suzuki Company of Toga (SCOT) nyári tréningkurzusán (Summer Session on the SMAT) Japánban, majd az utóbbi két évben összesen hat hónapot töltöttem a társulattal, elmélyítettem a tudásomat a módszerben, valamint Tadashi Suzuki és Sebastian Mattia rendezéseiben léptem színpadra színészként.

A kurzusról:

Suzuki Tadashi az 1970-es években kezdte kidolgozni színésztréning módszerét (Suzuki Method of Actor Training, SMAT), amelyet azóta szerte a világon nagy elismeréssel oktatnak. A világhírű japán rendező és színészpedagógus módszerében a medievális japán színházi formák – nó és kabuki – technikáit használta fel és dolgozta át a kortárs színház igényei szerint, annak érdekében, hogy az előadókat a magas szintű színpadi készenlét állapotába juttassa. A Suzuki-módszer a nyugati társadalmak terminológiájában a fizikai színészképzési módszerek közé illeszkedik. Tapasztalatom szerint a módszer nagyban segít abban, hogy a tréningezők megtapasztalják, hogyan képesek testüket nem kifejezőeszközként, hanem a megtapasztalás eszközeként kezelni, és azt inspiratív forrásként használni színészi munkájuk során. A tréning során a gyakorlók fizikai érzékeinek kiélesítésére, belső színészi fikciójuk intenzív megtapasztalására, expresszivitásuk növelésére helyezem a hangsúlyt. Miként tapasztalhatja meg szabadságát a színész egy kötött, kodifikált formán belül? Milyen kapcsolat van a légzés, a fizikai energia, és a testközpont koordinációja között a színészi munka során? Mit jelent a mozdulatlanságban mozogni? Hogyan lehet ezt gyakorlatban alkalmazni? A 3 napos workshopra minden előadói területről szeretettel várom a professzionális és amatőr jelentkezőket.