Az előadást élőben közvetítjük!
Bár a jelenlegi rendkívüli helyzetben sajnos nem találkozhatunk a Müpában, így is szeretnénk felemelő élményekkel szebbé tenni ezeket a napokat. Ezért a közönség nélkül zajló előadást élőben közvetítjük honlapunkon (https://bit.ly/3pILWfk) és YouTube-csatornánkon (https://bit.ly/2UKrBIk).
Szeretettel várunk az esemény időpontjában a képernyő előtt!
Az érett Wagner termése A bolygó hollandival kezdődik. Ez a mű még nem zenedráma: szerzője „romantikus operának” nevezi. Felépítése alkalmassá teszi arra, hogy keresztmetszetszerűen részleteket szólaltassanak meg belőle. Ez történik ezen az estén: világhírű énekesek a mű néhány fontos pillanatát idézik fel. A szünet után azonban egy vérbeli zenedráma, a Trisztán és Izolda II. felvonása hangzik el. Kétféle műfaj egyazon szerzőtől – Fischer Ádám ihletett vezényletével.
A bolygó hollandi alapja Heine elbeszélése – és egy borzalmas vihar, melyet Wagner a Skagerrak szorosban, egy vitorlás utasaként élt át. E kettő sugallta a káromlás bűnéért vezeklő, mitikus hajós figuráját, akit csak az igaz szerelem válthat meg. Az igaz szerelemről szól a Gottfried von Strassburg középkori versregényét a schopenhaueri filozófia szellemében átértelmező, „ősmodern” mű, a Trisztán és Izolda is, amely a soha be nem teljesülő, végtelen vágyakozást énekli meg. (Wagner ezt sem nevezi zenedrámának: a műfajmegjelölés „Handlung” – cselekmény.) Itt is, ott is a halál jelenti a megoldást és feloldást, az ellentét mellett elgondolkoztató párhuzamot is ígér tehát a két eltérő esztétikájú mű részleteivel való találkozás ugyanazon az estén, olyan énekesekkel, mint a szoprán Catherine Foster és Simone Schneider, a mezzoszoprán Schöck Atala, a tenor Gerhard Siegel és Corby Welch, a basszbariton Albert Dohmen és Tomasz Konieczny. Fischer Ádám Wagner-vezényléseinek a mű tisztelete mellett az énekeseket segítő karmesteri munkamódszer az egyik legfontosabb jellemzője, biztosak lehetünk tehát abban, hogy az est kiváló szólistái ezúttal is nagyszerű partnerre találnak majd a világhírű karmesterben.
A bolygó hollandi alapja Heine elbeszélése – és egy borzalmas vihar, melyet Wagner a Skagerrak szorosban, egy vitorlás utasaként élt át. E kettő sugallta a káromlás bűnéért vezeklő, mitikus hajós figuráját, akit csak az igaz szerelem válthat meg. Az igaz szerelemről szól a Gottfried von Strassburg középkori versregényét a schopenhaueri filozófia szellemében átértelmező, „ősmodern” mű, a Trisztán és Izolda is, amely a soha be nem teljesülő, végtelen vágyakozást énekli meg. (Wagner ezt sem nevezi zenedrámának: a műfajmegjelölés „Handlung” – cselekmény.) Itt is, ott is a halál jelenti a megoldást és feloldást, az ellentét mellett elgondolkoztató párhuzamot is ígér tehát a két eltérő esztétikájú mű részleteivel való találkozás ugyanazon az estén, olyan énekesekkel, mint a szoprán Catherine Foster és Simone Schneider, a mezzoszoprán Schöck Atala, a tenor Gerhard Siegel és Corby Welch, a basszbariton Albert Dohmen és Tomasz Konieczny. Fischer Ádám Wagner-vezényléseinek a mű tisztelete mellett az énekeseket segítő karmesteri munkamódszer az egyik legfontosabb jellemzője, biztosak lehetünk tehát abban, hogy az est kiváló szólistái ezúttal is nagyszerű partnerre találnak majd a világhírű karmesterben.
A Müpa social media házirendje:
https://www.mupa.hu/kozossegi-mediafeluleteinkre…
https://www.mupa.hu/en/social-media-policies
https://www.mupa.hu/kozossegi-mediafeluleteinkre…
https://www.mupa.hu/en/social-media-policies