Mozart-est

online esemény Ismeretterjesztő
Felhívjuk kedves közönségünk figyelmét, hogy az aktuális járványügyi rendelkezések a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek online programját is érinthetik, a műsor és az események időpontja változhat. Kérjük, kísérjék rendszeresen figyelemmel honlapunkat és közösségi média felületeinket a legfrissebb információkért!
A fiatal zongoraművészt, Berecz Mihályt immár évek óta izgatja a 18–19. századi repertoár fortepianón való megszólaltatása. „Vashegyi György és Malcolm Bilson hatására kezdtem el ezzel foglalkozni, így Mozartot, Beethovent, Schumannt és Haydnt is megszólaltathattam már fortepianón. Bár nem könnyű ezekhez a hangszerekhez hozzájutni, és más technikát igényelnek, mint a modern zongora, ha megtehetném, kötelezővé tenném őket mindenki számára” – nyilatkozta a közelmúltban.
Vashegyi Györggyel és együtteseivel már számos alkalommal játszott, Mozart zongoraversenyeit is gyakran adják elő együtt, és különösen emlékezetesek azok az alkalmak, amikor egyetlen koncerten több Mozart-versenyművet is megszólaltattak. Ezúttal az életmű egyik legkülönlegesebb és legtitokzatosabb darabja, a salzburgi időszakban írt Esz-dúr zongoraverseny hangzik el. A koncert második felében egy nem kevésbé izgalmas, a maga nemében egyedülálló egyházzenei kompozíció, a c-moll mise csendül fel.
//
We would like to draw the attention of our audience to that the current pandemic regulations may also affect the online program of the Bartók Spring International Arts Weeks, the program and the dates of the events may change. For the most recent information, please visit our website and social media channels.
Pianist Mihály Berecz has for years been interested in performing the 18th and 19th century repertoire on fortepiano. “György Vashegyi and Malcolm Bilson encouraged me to explore the question, and I have already had the opportunity to play Mozart, Beethoven, Schumann and Haydn on the fortepiano. Though it’s difficult to find access to these instruments, and they require a technique that is different from that of the modern piano, if I could have my way, I would make it compulsory for everyone,” said the young artist recently.
His collaboration with György Vashegyi and his ensembles is well established. They frequently perform Mozart’s piano concertos together, and the concerts whose programmes included several Mozart concertos were particularly memorable. The genre will now be exemplified by one of the most special and mysterious piece in the oeuvre, the E-flat major piano concerto, which was written during the Salzburg period. No less exciting is the composition played in the second half of the concert: the Mass in C minor is a unique piece of church music.