Fordulópont – Zeneakadémia fesztiválja

Budapest Zene

Fordulópont – A Zeneakadémia kamarezenei fesztiválja

Akkor ‘első és utolsó’ műveket tűztek műsorra válogatott nemzetközi művészek közreműködésével, most olyan kompozíciókat helyeznek egymás mellé, amelyek akár a szerző életében, akár a zene vagy a műfaj történetében fordulópontnak bizonyultak. S persze a cím utal Klaus Mann memoárjára is, amely a klasszikus-romantikus kamarazene hőskorának számító polgári kultúra utolsó – és katasztrófába torkolló – fejezetének megrázó leírását adja. Az első koncert műsora Schuberttől Bartókig ível, s a fellépők között ott találjuk a két művészeti vezető mellett a hegedűművészként is aktív Henning Kraggerud norvég kortárs szerzőt, az 1998-ban, huszonkét évesen a Nemzetközi Yehudi Menuhin Hegedűverseny zsűrielnöki különdíját megnyerő, kortárs zenében is jártas Carolin Widmannt, a széles körű tanári tevékenységet folytató, Várjon Dénessel régóta kamarazenélő német csellistát, Christoph Richtert, az amerikai operaszínpadok egyik legkeresettebb szoprán csillagát, a dalénekesként nemrég a Carnegie Hallban bemutatkozott Sarah Shafert, és a nagyszerű klarinétművészt, a bemutatásra aligha szoruló Klenyán Csabát is. Valamennyien Simon Izabella és Várjon Dénes régi kamarapartnerei, s ettől nem függetlenül: barátai.