BIZALMON ALAPULÓ GAZDASÁG?

Kolozsvár Ismeretterjesztő

KREATÍV KOLOZSVÁR EST – BIZALMON ALAPULÓ GAZDASÁG?

A következő Kreatív Kolozsvár est témája az erdélyi magyar vállalkozói ökoszisztéma szociológusi szemmel.
Arra keresik a választ, hogy:
Mi az oka annak, hogy egy erdélyi magyar átlagosan kevesebbet keres, mint egy erdélyi román?
Mi az oka annak, hogy az erdélyi magyarok etnocentrikusak kereskedelmi tevékenységeikben: ha tehetik, magyaroktól vásárolnak, magyarokat alkalmaznak, magyarok az üzleti partnereik?
Hogyan és milyennek látják az erdélyi fiatalok a „vállalkozót”?
Milyen tényezők befolyásolják a vállalkozókhoz való viszonyulást, és mekkora a vállalkozási kedv az erdélyi fiatalok esetében?
Milyen esélyekkel indulnak a pályakezdő fiatalok a munkaerőpiacon? Megakadályozható a tartós elvándorlás? Ugyanakkor mi ösztönözhet itthon maradásra?
Milyen lehetőségek és nehézségek alakítják az erdélyi magyar vállalkozók helyzetét? Mit jelent ma magyar vállalkozónak lenni Erdélyben?

Előadók:
Geambașu Réka szociológus, antropológus, a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Magyar Szociológia és Szociális Munka Intézetének adjunktusa és a budapesti Hétfa Kutatóintézet tudományos munkatársa. Kutatási területei a társadalmi nemek és a munkapiaci nemi egyenlőtlenségek. 2016-ban a Külhoni fiatal magyar vállalkozók és 2017-ben a Külhoni magyar családi vállalkozások című vizsgálatokat koordinálta a Hétfa Kutatóintézetben.

Csata Zsombor szociológus, a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Magyar Szociológia és Szociális Munka Intézetének adjunktusa, a gazdaságszociológia, a vállalkozások szociológiája és a szociális gazdaság tantárgyak felelőse. Az évek során tanult és kutatott Magyarországi és amerikai egyetemeken. Számos vállalkozáskutatási projekt szakmai irányítója, jelenleg főként az etnikai diverzitás és a gazdasági jólét összefüggéseit vizsgálja.

Az előadáson és az azt követő beszélgetésen való részvétel ingyenes.

(c) Média Index Egyesület 1999-2018