Béres Melinda hegedűkoncert
Georg Philipp Telemann: 12 fantázia hegedűre basszus nélkül (válogatás)
B-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:14)
Largo – Allegro – Grave
G-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:15)
Largo – Allegro – Allegro
f-moll fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:16)
Adagio – Presto – Grave-Vivace
A-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:189)
Allegro – Presto – Allegro – Presto – Andante – Allegro
Esz-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:20)
Dolce – Allegro – Largo – Presto
E-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:21)
Piacevolmente – Spirituoso – Allegro
h-moll fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:22)
Siciliana – Vivace – Allegro
D-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:23)
Presto – Largo – Allegro
F-dúr fantázia hegedűre, basszus nélkül (TWV 40:24)
Un poco vivace – Soave – Allegro
Georg Philipp Telemann (1681–1767) korának egyik legtermékenyebb zeneszerzője volt. Életműve 45 operát, 15 misét, 23 kantátaévfolyamot, 46 passiót, 6 passió-oratóriumot, 5 oratóriumot, körülbelül 1000 zenekari szvitet, valamint versenyműveket, kamara- és orgonaműveket foglal magába.
A szólóhegedűre írt 12 fantáziáját 1735-ben komponálta, a hamburgi időszakban (1721–1767), amikor a Johanneum kántori állása mellett a város öt főtemplomának a zeneigazgatói állását is betöltötte. Ezek a művek, amelyek többnyire három tételesek ötvözetét nyújtják az egyébként szonátákban, versenyművekben és szvitekben használt írásmódoknak, és érdekes módon remekül érvényesítik a polifón textúrát is egy olyan hangszeren, mely, hegedűről lévén szó, természeténél fogva homofón.
Amint a művek címe is sugallja, elmondhatjuk, hogy Telemann Fantáziái – ami a dinamikát, a frazeálást és a díszítéseket illeti – széles teret biztosίtanak az előadó elképzelésének.