Az aranyember – ősbemutató

online esemény Ismeretterjesztő
Felhívjuk kedves közönségünk figyelmét, hogy az aktuális járványügyi rendelkezések a Bartók Tavasz Nemzetközi Művészeti Hetek online programját is érinthetik, a műsor és az események időpontja változhat. Kérjük, kísérjék rendszeresen figyelemmel honlapunkat és közösségi média felületeinket a legfrissebb információkért!
A Müpa őszi zeneműpályázatának filmzene kategóriájában lett díjazott Farkas Bence alkotása. Korda Sándor mozgóképtörténeti klasszikusa különleges kihívást jelent a mai filmes alkotónak: „Ha valaki ma megnézi ezt a korai némafilmet, szembesülnie kell a befogadás nehézségeivel: mai szemmel nézve lassú, mégis nehezen követhető, teli van szokatlan színészi gesztusokkal, az inzertek megtörik a képsorokat, és egy sor technikai megoldás is egészen más, mint a mostani filmekben – fogalmazott a zeneszerző. – A legnagyobb kihívást maga a kompozíció jelenti; mit bír el a stílus, segíti-e a befogadást, milyen arányban alkalmazhatók kortárs technikák, hogyan lesz játszható? Vajon hatásos lesz-e élőben? Ha ezekre a kérdésekre jó választ tudok adni, akkor az előadás élvezetes és izgalmas lehet.”
//
We would like to draw the attention of our audience to that the current pandemic regulations may also affect the online program of the Bartók Spring International Arts Weeks, the program and the dates of the events may change. For the most recent information, please visit our website and social media channels.
Bence Farkas’s work was an award-winner of Müpa Budapest’s autumn competition for composers, in the film music category. Sándor Korda’s classic of cinematic history presents a special challenge to the modern composer of incidental music: “This early silent film can easily prove demanding for today’s watcher: it seems slow-paced, but it is still difficult to follow; the actors keep making unusual gestures, the inserts break the sequence of images, and there are quite a few other technical solutions you can’t see in a modern film,” the composer said. “The greatest challenge is the composition itself: what can the style accommodate; does it facilitate reception; what is the weight of contemporary techniques to be; how can it be performed? And will it work live? If I can answer these questions right, the performance can be enjoyable and exciting.”