A korai kapcsolati traumatizáció.

online esemény Ismeretterjesztő

A korai kapcsolati traumatizáció. Korai játékos interakciók elemzése – 1. modul

ONLINE képzés
A korai kapcsolati traumatizáció. Korai játékos interakciók elemzése – 1. modul
Időpont: 2021.04.24. (szombat)
Részvételi díj: 20.000 Ft/fő
Előadók:
Dr. Eigner Bernadett PhD, gyógypedagógus, pszichopedagógus, integratív játékterapeuta, gyermekterapeuta
Dr. Süli Ágota pszichiáter, pszichoterapeuta, gyermekterapeuta
Online részvétel esetén kérjük, vegye figyelembe az alábbi szempontokat:
– stabil internetkapcsolat szükséges a részvételhez,
– okostelefon helyett részesítse előnyben az asztali számítógépet, laptopot,
– az oktatókkal chatablakon keresztül kommunikálhat.
A KÉPZÉSRŐL:
Általában a játékterápiáról:
A játék a gyermekek fő kommunikációs eszköze, ekként használva a játékterápia segít abban, hogy a gyerekek kifejezzék érzéseiket, gondolataikat, kezeljék érzelmi problémáikat, konfliktusaikat. Az érzelmi és viselkedészavarokkal, nehézségekkel küzdő gyermekeknél a játékterápia művészete és tudománya elősegíti a javulást, gyógyulást. A játékterápia a gyermek és a játékterapeuta között zajló dinamikus folyamat, melyben a gyermek saját tempójával, „menetrendjével” megismeri és megvizsgálja azokat a múltbeli és aktuális, tudatos és tudattalan kérdéseket, melyek a jelenlegi életét befolyásolják. A terápiás szövetség lehetővé teszi, hogy a gyermek belső erőforrásait mozgósítva, fejlődést és változásokat eredményezzen a gyermek érzelmi életében, szociális kapcsolataiban, viselkedésében, alkalmazkodásában. A játékterápia gyermekközpontú módszer, melyben a játék az elsődleges, a beszéd a másodlagos médium. A játékterapeuták olyan gyermekekkel játszanak, akik pszichés nehézségekkel és nehéz élettapasztalatokkal küzdenek – beleértve például a depressziót, szorongást, magatartászavarokat, ADHD-t, egyéb emocionális és viselkedési problémákat, zavarokat, a válást, a családon belüli erőszakot, a kríziseket, traumákat. A képzett játékterapeuta segít a gyermeknek abban, hogy megismerje tapasztalatait, megküzdjön ezekkel, növelje érzelmi-szociális rugalmasságát, megismerjen olyan új stratégiákat, melyek csökkentik a problémás viselkedéseket és az internalizált konfliktusokat, lebontják a kóros védekezéseket, egészséges coping stratégiákká alakítva. A játékterápia során a terapeuta szorosan együttműködik a gyermek szüleivel/gondozóival, segíti a szülő-gyermek kapcsolat javulását, harmonikussá válását.
Az integratív játékterápiáról általában:
Az integratív játékdiagnosztika és játékterápia (IJDT) komplex koragyermekkori intervenciós stratégia, csecsemőkortól tíz éves korig. Az integratív játékterápia újszerű szemléletével és eljárásaival játéktári és hagyományos keretekben is megvalósítható. Konkrét és kevésbé, vagy nem ismert módszereket, eljárásokat ismertet meg a képzés, mely gyakorlatorientált. A gyermekek életkora csecsemőkortól iskolás kor alsó tagozatig terjed, kapcsolati nehézségekkel, szabályozási, érzelmi-és viselkedészavarokkal küzdenek. A tünetek megértése a családi hatótényezők megismerésével válik lehetővé. A diagnosztikus szakaszban megismerjük a szülők tágabb családi élményeit, a jelenlegi családi struktúrát és dinamikát, a párkapcsolati feszültségeket és a gyermekekkel való kapcsolatok jellegzetességeit. A szülők terápiás potenciáljának kihasználása segít a gyermekükhöz való alkalmazkodásban, a családi környezeti tényezők megváltoztatásában. A szülőben történő átdolgozások nyomán változik a kapcsolat, enyhülhet a tünet. A diagnosztikus szakaszban „közös” eljárásokat is alkalmazunk: interakció-elemzés, speciális játékhelyzet, közös játék babaházzal, anya-gyermek együttes rajzolás. A szülőkkel való foglalkozás konzultációs keretekben történik, a munka a jobb szülővé válást érinti elsősorban, nem egyéni- vagy családterápia. Az esetkezelésben fontos a családlátogatás, a gyermek otthoni viselkedésének megismerése. Ez a későbbiekben egy-egy család-konzultációt is tartalmazhat, melynek célja a családi környezet biztonságának javítása, (nevelési) tanácsadással és közös munkával. A terápiában – mivel a tünetek hátterében gyakran találjuk meg a kommunikációs, kapcsolati zavarjeleket vagy traumatizációt – gyakori, hogy az anyát (esetenként az apát) is bevonjuk a játékterápiába: anya, gyermek és terapeuta integratív, játékos együttlétében íródhatnak át kapcsolati mintázatok. Ez a gyermek egyéni játékterápiájának kiegészítője. A közös munka célja nemcsak a gyermek változása, hanem a kapcsolatok változása is. A szülők így aktív segítőkként vehetnek részt a terápiás folyamatban. Az említett módszereket esetbemutatásokkal, részletekkel illusztrálom. Az integratív játékdiagnosztika és játékterápia (IJDT) módszertana alkalmazható állami ellátásban (pl. pedagógiai szakszolgálatok nevelési tanácsadás, korai fejlesztés tevékenységében, gyermekjóléti szolgálatokban, gyermekpszichiátriai ambulanciákon), integratív családi játéktárakban, magánrendelésben, civil szervezeti fenntartású intézményekben.
Érzelmi-és viselkedészavarok kezelése játékterápiával képzéscsomag felépítése:
0. Modul: Bevezetés a játékterápiába
1. Modul: A korai kapcsolati traumatizáció. Korai játékos interakciók elemzése (A jelentkezés feltétele a 0. modul elvégzése)
2. Modul: Játékdiagnosztikai és játékterápiás módszerek (A jelentkezés feltétele a 0. modul elvégzése)
3. Modul: Integratív Játékdiagnosztika és Játékterápia© (IJDT), esetismertetés ((A jelentkezés feltétele a 0. modul elvégzése, ez a modul csak személyes részvételű formában indul!)
A Bevezetés a játékterápia modul teljesítése kötelező a további modulokra történő jelentkezéshez. Az 1., 2. és 3. modul elvégzése bármilyen sorrendben történhet.
A tanfolyamot érzelmi-és viselkedészavarokat mutató gyermekekkel, nevelésükkel és fejlesztésükkel, terápiájukkal foglalkozó szakemberek; kisgyermeknevelők, óvodapedagógusok, pedagógusok, gyógypedagógusok, pszichopedagógusok, szociális segítő szakemberek, szociálpedagógusok, pszichológusok, orvosok, védőnők, mentálhigiénés szakembereknek ajánljuk.
FIGYELEM! A képzés nem szülői tanfolyam, az előzőekben felsorolt végzettséggel rendelkező szakemberek jelentkezését várjuk. A képzés játékterapeuta képesítést nem ad.
AKKREDITÁCIÓ:
A félévben nem akkreditált.
BEFIZETÉS:
Képzési díj visszafizetése: A képzési díj visszatérítésére kizárólag betegség esetén, orvosi igazolás bemutatása mellett van lehetőség.
Kérjük a Tisztelt Résztvevőket, hogy a képzési díj intézménnyel történő elszámolásáról, valamint a számla pénzügyi osztály felé történő eljuttatásáról gondoskodni szíveskedjenek! A számla kiállítását követően a számlázási cím módosítására nincs lehetőség.
KAPCSOLAT:
PROGRAM:
1. nap
09:00-10:30 Elméleti bevezetés.
Az érzelmi-és viselkedészavarok fogalma, osztályozása. Korai családi hatások, nevelési stílusok. A szülői érzelemtükrözés és mentalizáció, valamint a játékosság szerepe a kötődés és a kapcsolatok, a kapcsolati traumatizáció szempontjából.
Károsító környezeti tényezők. A nem megfelelő bánásmód, atipikus nevelés, bántalmazás, elhanyagolás, abúzus, konfliktusok, stressz és traumák szerepe a kórképek kialakulásának hátterében. Konfliktus- és hiánypatológiák. Fejlődési traumatizáció zavar.
10:30-10:45 Szünet
10:45-11:30 Pszichopatológia koragyermekkorban. Atipikus fejlődés, atipikus viselkedésformák és személyiségszerveződés a korai életkorban, 0-5 éves korig. Korai nehézségek, regulációs zavarok. A DC: 0-5TM kora gyermekkori fejlődési és lelki egészség zavarok osztályozására szolgáló klasszifikációs rendszer. Korai kapcsolati zavarok.
11:30-12:15 Koragyermekkori intervenció és a játékterápia szerepe. Korai nehézségek, regulációs zavarok. Specifikus szempontok a korai fejlesztésben. Kapcsolatközpontú intervenciós stratégiák.
12:15-13:00 Ebédszünet
13:00-14:00 Játékos módszerek a korai intervencióban. A csecsemőmegfigyelés és a szülő-csecsemő konzultáció és terápia módszerei. Az interakcióelemzés módszerei 0-3 éves korban. Nemzetközi módszerek.
14:00-14:15 Szünet
14:15-15:15 Játékos módszerek a korai intervencióban. Interakció-és kapcsolati diagnosztika videó elemzéssel, esetek és esetrészletek bemutatásával. Az interakciók kódolásának gyakorlata.
15:15-15:30 szünet
15:30-17:00 Játékos módszerek a korai intervencióban. Korai Diádikus Interakció Kódrendszer (KDIK). Anya-baba konzultáció.
17:00-17:30 Zárás
A programváltoztatás jogát fenntartjuk.
A képzés megtartása minimum létszámhoz kötött. Esetleges lemondás esetén három nappal a tanfolyam kezdete előtt értesítünk mindenkit.