Boldog iskola és Örökös boldog iskola

Hazai
A PÁLYÁZAT RÉSZLETEI

Pályázati kiírás
A Jobb Veled a Világ Alapítvány által működtetett Boldogság Intézet nyílt pályázatot hirdet magyarországi és határon túli nevelési-oktatási intézmények számára Boldog iskola és Örökös boldog iskola cím elnyerésére. Amennyiben határon túli intézmény kíván a pályázaton részt venni, a kapcsolattartó további e-mailben szíveskedjen tájékoztatást kérni.
A pályázat célja
Az Alapítvány egyik kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az általános és középiskolás korosztály számára kidolgozott Boldogságóra programmal. Jelen pályázat ennek a szándéknak széles körben való megvalósulását tűzi ki céljául.
A pályázat tárgya
– A kidolgozott feltételrendszernek megfelelő intézmények számára a Boldog iskola, valamint az Örökös boldog iskola cím elnyerése.
– A címet elnyerő intézmények igazoló oklevelet kapnak.
– A címet elnyerő intézmény megkapja a boldogságórákhoz tartozó tanári kézikönyvek és tanulói munkafüzetek egy-egy példányát (öt kötet; értéke 19 680 Ft).
– Az elnyerhető címek száma korlátlan.

A pályázók köre
Általános iskolák és középiskolák
A cím alkalmazhatósága
– A Boldog iskola cím egy tanévre szól, jelen pályázati időszakban a 2016/2017-es tanévre szóló címre pályáznak az intézmények.
– A Boldog iskola címet elnyert intézmények igazoló oklevelet kapnak, melynek értelmében a címet egy tanéven keresztül használhatják. A cím minden évben megújítható lesz.
– A címmel rendelkező intézmény tagja lesz a Boldog iskolák hálózatának. A hálózatba tartozó intézmények számára a Boldogság Intézet szakmai programokat szervez.
– A címet birtokló intézményt sajátos arculata, a pozitív pszichológia iránti elkötelezettsége megerősítheti a nevelési-oktatási intézmények közötti pozíciójában. A cím megkülönböztető jegy, mely vonzóvá teszi az iskolát a szülők és gyermekek számára, és pozitív visszajelzést jelent az iskola munkájáról a külső és belső kapcsolatrendszerének.
– A címnek való megfelelést a Boldogság Intézet szakértői bizottsága ellenőrzi. Ha valamelyik vállalt feltételről kiderül, hogy mégsem valósult meg, a cím visszavonásra kerül.
– Azon intézményben, mely több feladatellátási hellyel rendelkezik – feladatellátási helyenként külön-külön benyújtott pályázat alapján – kizárólag a feltételeknek megfelelő feladatellátási helyre vonatkozva használható a cím.
– A tanévben a programot igazoltan fenntartó intézmények újabb pályázatnak való sikeres megfelelés esetén (legelőször 2017 szeptemberében) kaphatják meg az Örökös boldog iskola címet.

PÁLYÁZATI FELTÉTELEK A “BOLDOG ISKOLA” CÍM ELNYERÉSÉHEZ
1. LEGALÁBB EGY BOLDOGSÁGÓRA MEGTARTÁSA
A pályázaton azon intézmény vehet részt, melyben legalább egy csoport a 2015/2016-os tanévben az alábbi választható 3 feladat közül legalább egyet megvalósított:
– Választható feladat 1.
Reklámfilm készítése a boldogságról (maximum 5 percben)
– Választható feladat 2.
Ilyen egy boldog iskola – montázs készítése
– Választható feladat 3.
Boldogságfal készítése: a boldogságfalra – ez lehet akár kifeszített vászon is – olyan pozitív, motivációs üzenetek, képek kerülnek, amelyek boldogságot okoznak.
A feladatok megvalósulását igazoló rövid beszámolót, valamint a megvalósulást alátámasztó videót vagy fotót a pályázó e-mailben küldi el a címre.

2. A 2016/2017-ES TANÉVBEN MINDEN HÓNAPBAN LEGALÁBB 1 CSOPORT TARTSON BOLDOGSÁGÓRÁT
Az intézmény vállalja, hogy a 2016/2017-es tanévben minden hónapban legalább egy csoportnak tartanak boldogságórát a cím elnyerésével járó Boldogságóra szakmai könyvcsomagból, és a Boldogság Intézet által havonta meghatározott feladatot honlapunkra feltöltik.

3. A BOLDOGSÁGÓRA SZEREPELJEN A PEDAGÓGIAI PROGRAMBAN ÉS MUNKATERVBEN
A cím elnyeréséhez szükséges, hogy az intézmény pedagógiai programjában és munkatervében legkésőbb 2016. szeptember 20-ig szerepeljen a Boldogságóra program, utóbbiban a tíz hónapos program tematikájának megfelelő ütemezése, a felelősök és határidők meghatározásával. Az intézményvezető szándéknyilatkozatában vállalja ennek teljesülését.

4. DOKUMENTUMOK BENYÚJTÁSA
A pályázat feltétele a meghatározott dokumentumok hiánytalan benyújtása.

5. AZ INTÉZMÉNYI HONLAPON MEGJELENŐ TARTALOM
A programban való részvételt a pályázó intézmény a honlapján is kommunikálja a cím elnyerése után.

A PÁLYÁZATOK ELBÍRÁLÁSA FOLYAMATOS A MEGADOTT HATÁRIDŐIG!
A sikeres pályázat feltétele, hogy a dokumentációt a pályázó legkésőbb 2016. szeptember 20-ig elküldje elektronikusan, illetve postán (postai bélyegzőn szereplő dátum).
Azon intézmények számára, melyek több feladatellátási hellyel rendelkeznek, és több feladatellátási helyen szeretnék a Boldog iskola címet használni, feladatellátási helyenként külön-külön benyújtott pályázat szükséges.

FELTÉTELEK AZ “ÖRÖKÖS BOLDOG ISKOLA” CÍM ELNYERÉSÉHEZ
– A cím először a 2016/2017-es tanév végén pályázható.
– A címre olyan intézmény pályázhat a következő tanévben, mely Boldog iskolaként a Boldogságóra programot igazoltan minden hónapban legalább egyszer megtartotta egy tanéven keresztül legalább három tanulócsoportban.
– A teljesítést a e-mail címre elküldött szakmai anyagokkal és az intézményvezető év végi beszámolójával igazolja az intézmény.
– A program fenntartását az iskola honlapján is nyomon követhetővé kell tenni.
– Az “Örökös boldog iskola” cím visszavonásig érvényes.
– Az új pályázati szakasszal kapcsolatos bővebb információ a 2016/2017-es tanév végén jelenik meg a boldogiskola.hu honlapon.

A BOLDOG ISKOLA PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES DOKUMENTUMOK
– Szándéknyilatkozat
– Intézményi adatlap
– Nevelőtestület (vagy Közalkalmazotti Tanács) hozzájárulása

A PÁLYÁZAT ELBÍRÁLÁSA
A pályázatot a Boldogság Intézet szakértői bizottsága bírálja el. A megadott határidőig benyújtott pályázatok először formai, majd tartalmi ellenőrzés alá kerülnek.
A formai értékelés tárgya, hogy a pályázó a pályázathoz tartozó dokumentációt maradéktalanul, a pályázatban rögzített formában, az adatlapot, Szándéknyilatkozatot és a választott beleegyező nyilatkozatot aláírással és pecséttel hitelesítve nyújtotta-e be.
A tartalmi ellenőrzés tárgya, hogy a pályázati feltételként megadott program igazolhatóan megvalósult-e, valamint fenntartása garantálható-e.
A szakértői bizottság ellenőrzi a program intézményi honlapon történő megjelentetését is.
A pályázat elbírálása 2016. szeptember 30-ig folyamatos.
Amennyiben a szakértői bizottság hiányosságot tapasztal a pályázati dokumentációval kapcsolatban, írásban értesíti a pályázót.

Hiánypótlás
Hiánypótlásra egy alkalommal, az erről szóló írásbeli értesítés kézhez vételétől számított tíz munkanapon belül van lehetőség.

Döntéshozatal
A pályázatokat a Boldogság Intézet szakértői bizottsága 2016. február 25-től folyamatosan várja. A pályázat elbírálása 2016. szeptember 30-ig folyamatos.

A pályázat benyújtása
– A pályázók postára adják az alábbi dokumentumokat:
1. Szándéknyilatkozat
2. Intézményi adatlap
3. Nevelőtestület (vagy Közalkalmazotti Tanács) hozzájárulása
Az alábbi címre:
Jobb Veled a Világ Alapítvány, 1161 Budapest, Kenéz utca 29.

– A pályázók e-mailben küldik el a pályázati kiírásban szereplő választható feladatok megvalósulását igazoló dokumentumokat (fotó vagy videó formájában) és a rövid beszámolót az alábbi e-mail címre:

A teljes pályázati dokumentáció benyújtásának határideje 2016. szeptember 20. (a postára adás dátuma)
A pályázatról további információt a címen kérhet a pályázó.

A pályázó a pályázat benyújtásával tudomásul veszi és elfogadja jelen felhívásban meghatározott feltételeket.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK – KAPCSOLAT
Várjuk pályázatukat a email címre!
http://boldogiskola.hu/

A pályázattal kapcsolatos dokumentumok:
1. Szándéknyilatkozat
2. Intézményi adatlap
3. Nevelőtestület (vagy Közalkalmazotti Tanács) hozzájárulása

Forrás: pafi.hu