Toborzási program nőknek

Kiemelt cikk

A világ legnagyobb toborzási programja nőknek

 

A nemzetközi nőnap alkalmából a Vodafone Csoport bejelentette a 26 országot – benne hazánkat is – érintő ReConnect programját azzal a céllal, hogy vezetői tapasztalattal már rendelkező olyan nőket vezessen vissza a munka világába, akiknek nagyvállalati pályafutása évekre megszakadt a többi között szülés, saját vagy családi vállalkozásban eltöltött idő miatt.

A program a következő három évben ezer nőt érint, és része a vállalatcsoport nemzetközi igyekezetének: a női vezetők arányának látványos növelésének.

A Vodafone Csoport megbízásából a magyar KPMG könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó társaság által frissen elvégzett gazdasági elemzés* alapján világszerte 96 millió képzett, 40–54 év közötti nő karrierje tört meg egy adott ponton. Közülük 55 millióan előző munkahelyükön közép- vagy felsővezetői pozíciót töltöttek be. Ha sikerülne középvezetői vagy annál magasabb szintű szakmai tapasztalattal rendelkező minden nő visszasegítése a munka világába, összesen több mint évi 419 milliárd angol fontnyi jövedelemmel növekednék az érintettek háztartásának bevétele, s az ily módon keletkező gazdasági tevékenység értéke elérhetné az évi 151 milliárd fontot.

Egy másik, ugyancsak a Vodafone megbízásából a GfK piackutató által végzett felmérés** részeként öt országban a pályát elhagyó ötszáz nőt kérdeztek a munkavállalással kapcsolatos lehetőségekről. Jó négyötöd szerint jóval több támogatást kellene kapniuk azoknak, akik hosszú kihagyás után vissza szeretnének térni a munka világába, főképp akkor, ha gyermeket is nevelnek. A nők több mint háromötöde rugalmas munkaidőre, fele pedig részmunkaidős hivatásra vágyik.

A Vodafone ReConnect programja arra bátorítja a pályájukat egy időre elhagyó, egykor vezető tisztséget betöltő nőket (és persze férfiakat is), hogy bátran jelentkezzenek a kezdeményezésben meghirdetett állásokra. Gyakorlatokkal is segíti szakmai tudásuk, készségeik felfrissítését, fejlesztését, sőt, lehetőséget ad arra is, hogy rugalmas, vagy részmunkaidőben dolgozzanak a vállalatnál. A Vodafone Csoport arra törekszik, hogy a közép- és felsővezetői pozíciókban a nők aránya 2020-ra nagyjából a harmadára emelkedjék.

A Vodafone Magyarország munkavállalóinak csaknem a fele nő. A frissdiplomás vezető-utánpótlást szolgáló Discover-programban is fele részt vesznek részt nők.  A vállalat mellett a Vodafone Magyarország Alapítvány is küzd a női esélyegyenlőségért. Támogatja a többi között a „Nyitottak vagyunk” közösségi kezdeményezés „Nőnap x 365” kampányát, amelynek célja, hogy új tartalommal gazdagítsa a nőnapot, és ne korlátozza pusztán a március 8-i 24 órára. A kampányban közszereplők, cégvezetők hívják fel a figyelmet a női esélyegyenlőség megvalósulásának fontosságára.

——–

* A Vodafone megbízásából a KPMG által készített felmérésben képzett nőnek azt tekintették, aki legalább középfokú vagy annak megfelelő végzettséggel rendelkezik. A középvezetői vagy annál magasabb szintű gyakorlatot a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (International Labour Organisation- ILO) definíciója szerint határozták meg, és az ISCO-88 kategória11. (törvényhozók és szenior tisztviselők) és12. (vállalatvezetők) fokozatának felel meg.

** A kutatást 501 30–55 év közötti nő megkérdezésével folytatták Nagy-Britanniában, Német-, Olasz-, Törökországban és Indiában.

 

Forrás: Infovilág