Tájékoztató jellegű tanácskozás

Zenta Kiemelt cikk

Tájékoztató jellegű tanácskozást tartottak a zentai civil szervezetek vezetőinek.

A tanácskozás fő témája a tavalyi év utolsó hónapjában hozott határozat, miszerint az idei évtől a zentai civil szervezeteknek is bérleti díjat kell fizetniük.

Zentán közel 90 regisztrált civil szervezet működik. Ezek egy része önkormányzati tulajdonban lévő épületbe van regisztrálva. Ezért is volt a tanácskozás egyik fontos kérdése, hogy ezeknek a civil szervezeteknek is kell-e bérleti díjat fizetniük a 2018-as évtől.

A másik kérdéses pont az új határozatban az új év első két hónapjának költségei voltak, hiszen a civil szervezeteknek december utolsó napjáig el kell számolniuk az az évi pénzekkel, azonban a következő év márciustól előbb nem jutnak újabb pénzforrásokhoz, így a januári és a februári költségeket nem tudják a szervezet pénzéből fizetni.

Sóti Ferenc, elnök, Zentai Gazdakör: „Amikor a pályázat lezárul, hát itt rengeteg pályázat lesz, nem tudom, 80-90 civil szervezet van Zentán, ezt mind átnézi a bizottság, és akkor majd eldönti. Tehát 26-a után fog majd összeülni, és majd márciusban valamikor hoznak döntést. Azt mondták, hogy ettől számítanak a költségek. Akkor mi van a január elsejétől létrejött költségekkel, egészen márciusig, mondjuk?”

A tanácskozáson elhangzott, hogy a változások még nem történtek meg, tehát az év első hónapjainak rezsiköltségei biztosítva vannak.

Perpauer Attila, községi tanács tagja, Zenta: „Most történik azoknak a civil szervezeteknek a feltérképezése, amelyek az önkormányzat tulajdonában lévő épületben vannak. Ott történnek a felmérések, hogy hány négyzetmétert használnak, milyen helyiségeket használnak, és ez alapján történik majd a pontos összeg meghatározása.”

A tájékoztatón a civil szervezetek további információkat hallhattak az új rendszerről, illetve a pályázati lehetőségekről és azok folyamatáról is.

Forrás: Pannon RTV