Pécsi diákok Vajdaságban

Zenta Kiemelt cikk

A Szent Mór Iskolaközpont tanulói a II. Kosztolányi Cserediákprogram keretében jártak térségünkben

Sokszínű programmal készültek a zentai Stevan Sremac Általános Iskola tornyosi Tömörkény István kihelyezett tagozata tanulói a pécsi Szent Mór Iskolaközpont tanulói számára, akik az elmúlt héten a pécsi székhelyű Kosztolányi Dezső Céltársulás által életre hívott II. Kosztolányi Cserediákprogram keretében érkeztek térségünkbe, ahonnan az ötnapos itt-tartózkodás után maradandó élményekkel gazdagodva tértek haza.

A cserediákprogram keretében április elején a tornyosi iskola tanulói és tanárai látogattak el Pécsre, ahol öt feledhetetlen napot töltöttek el, most pedig a pécsi Szent Mór Iskolaközpont tanulói és tanárai viszonozták a látogatást, amelynek során megismerkedhettek a térségünk oktatási intézményeinek működésével, valamint számos kiránduláson és egyéb kísérőprogramon is részt vehettek.

– Nagyon jól éreztük magunkat Vajdaságban, hiszen a gyermekeknek már Pécsett sikerült összebarátkozniuk, és azóta is tartották egymással a kapcsolatot, így nem túlzás azt állítani, hogy a pécsi diákok már a barátaikhoz érkeztek ide, Tornyosra – közölte Blatt Péterné, a pécsi iskolaközpont tanára. Elmondta: eleinte maga sem hitte, hogy a két intézmény tanulói ennyire könnyen megtalálják majd egymással a közös hangot, majd hozzátette, a tornyosi fiatalok pécsi látogatása során megtartott közös testnevelésórát húszéves pedagógusi pályafutása legkülönlegesebb élményei között tartja számon.

– A diákok számára nagyon nagy dolog az, hogy megismerhetik a határon túli régiókat, hiszen ezáltal egy egészen más világba csöppenhetnek bele, és olyan tapasztalatokra tehetnek szert, amelyeknek a megszerzésére egyébként valószínűleg nem lenne lehetőségük. Éppen ezért úgy gondolom, hogy ennek a diákcsereprogramnak nagyon sokféle hozadéka van mind a diákok, mind a pedagógusok számára. Amellett, hogy valamennyiünknek számos pozitív élményt ad, nekünk, pedagógusoknak számos olyan pedagógiai lehetőséget is kínál, amelyeket a későbbiek során is hasznosítani tudunk az oktatói-nevelői munkánkban – magyarázta Blatt Péterné.

– A diákok mindkét esetben családoknál voltak elszállásolva, ami lehetőséget teremtett arra, hogy egymás mindennapjaiba is betekintést nyerjenek, ezáltal sokkal közvetlenebb kapcsolat alakulhasson ki közöttük – emelte ki Perpauer Attila, a tornyosi iskola vezetője, aki szerint mindez azért különösen fontos, mert a diákcsereprogram célja az, hogy a diákok már egészen fiatal korukban olyan kapcsolatokat alakíthassanak ki egymással, amelyek átívelnek az országhatárokon, és hozzájárulhatnak az együvé tartozás érzésének erősödéséhez, illetve a határokon átívelő együttműködések serkentéséhez.

– Igyekeztünk minél színesebb programmal készülni a vendégeink számára, akik ennek köszönhetően megismerkedhettek térségünk múltjával és jelenével, valamint meghatározó jelentőségű épületeivel és intézményeivel. A kirándulások során bebarangoltuk Palicsot, Szabadkát és Zentát is, így a pécsi diákok számára valóban minden adott volt ahhoz, hogy maradandó élményekkel térhessenek haza – mondta el Perpauer Attila, hozzátéve, a jövőben is szeretnének bekapcsolódni a hasonló együttműködések révén megvalósuló programokba, ugyanis a tapasztalataik azt mutatják, hogy az ilyen típusú programoknak nemcsak rövid, hanem hosszú távon is sokféle pozitív hozadéka van a diákok számára.

 

Forrás: Magyar Szó

 

Kosztolanyi Celtarsulas01