Kötelező elektronikus ügyintézés

Vezércikk

Cégkapu regisztráció – kötelező elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény alapján 2018. január 1-jétől elektronikus ügyintézésre kötelesek az alapítványok és az egyesületek is.

A kötelezettség Cégkapu regisztrációval teljesíthető, amelynek végső határideje 2017. december 31.

A regisztrációhoz e-mail cím megadása szükséges és már meglévő Ügyfélkapus regisztráció, ezután lehet majd belépni a https://cegkapu.gov.hu címre. A regisztráció során szükséges megadni az elektronikus elérhetőségeket, így a hivatalos e-mail címet, telefonszámot is. A megadott e-mail cím lesz az elektronikus kapcsolattartás címe, tehát a hivatalos dokumentumok is erre fognak érkezni.

 

Forrás: nonprofit.hu