Határtalanul tábor

Nagykovácsi Kiemelt cikk

Határtalanul táborban jártak a vajdaságiak

Végre elérkezett a nap, amikor a muzslyai gyerekek, 22-en elindultak a várva várt Határtalanul táborba. 17-én este megérkeztünk szálláshelyünkre Nagykovácsira, ahol a Sztrilich Pál Cserkészpark volt. Itt a táborozó gyerekek és a vezetők, kisérők részére hatalmas jurták voltak felállitva emeletes ágyakkal. Elfogyasztottuk a meleg vacsorát utána pedig tábornyitás és tábortüz volt a programon.

18-án délelőtt a Csodák palotájában fedeztük fel, és tapasztaltuk meg a fizika törvényeit,de számitógépes játékokból sem volt hiány. A délutánt a Teleki-Tisza Kastély parkjában a sportpályán fergeteges íjvadászattal, portyával töltöttük. A portyára útirányt és feladatokat kaptunk: “Ismerd meg városunkat”. S hogy biztos kifáradjunk egy feledhetetlen táncház volt szervezve részünkre, ahol moldvai táncokat tanultunk. Az éjszakát a “Gubacs” matrac szálláson töltöttük, hogy erőt gyüjtsünk a következő napra.

19-én egész napos túrán vettünk részt Hollókőn, amely ma már a világörökség része. A falu régi életmódjával, hagyományaival, népviseletével ismerkedtünk meg. Előadást hallgattunk helytörténetből, betekintést nyertünk az “Oskolamester” akkori munkájáról, megnéztünk egy régi hollókői házat, ott is a kamrát, a konyhát és a tiszta szobát.Innen a ma is müködő “Kézműves Nyomda műhelyhez” látogattunk el ahol mindenki egy képet nyomtatott magának. Utána Hollókő várát hóditottuk meg, ahol feladatokat kaptunk, hogy fedezzük föl a várat.

20-át felfrissüléssel kezdtük a Római Strandfürdőben, majd a finom ebédet a Bi-Pi Villában fogyasztottuk el. Megpihenve indultunk a délutáni programra. Részt vettünk a 17 órakor kezdődő szentmisén a Szent István Bazilika előtti téren és az az követő körmeneten. Rövid pihenő után rendezett sorokban átvonultunk a Parlamentbe kb.150 magyar és külhoni magyar cserkésztestvéreinkkel együtt. Az Országház rövid bemutatója és állófogadás után, az első sorból néztük végig az ünnepi tűzijátékot, mely gyönyörű élmény volt számunkra. Éjfél után már hálózsákjainkban voltunk mert, 21-én cserkészdélelőtt-játék volt a programon, kedvenc játékunk a métázás. Délután Visegrádra látogattunk el, a várban töltöttünk egy órát, megnéztük a panoptikumot, régi harci eszközöket és a vár tetejéről a Duna kanyart. Este a zárótábortüz után lehetett beszélgetni és az animátorokkal kiértékelni táborozásunk napjait.

22-én táborzárással indult a délelőttünk, majd elindultunk haza a mi kis falunkba Muzslyára.

Köszönet a Magyar Cserkészszövetségnek és a Magyar Államnak, hogy lehetőséget kaptak gyermekeink a Határtalanul Táborban való részvételre.

Köszönet a táborvezetőnek: Csongornak, az animátoroknak: Hubának és Annamáriának és a GH-nak: Kendének és Mónikának, és nem utolsósorban a VMCSSZ-nek.